Racepictures
Daan de Geus
1 maart 2017
De heren coureurs mogen ook de derde dag van de eerste testweek in Barcelona afvinken. Snelste man Valtteri Bottas is tevreden, terwijl Sebastian Vettel de eerste Ferrari-coureur is die deze week zijn zegje doet. Daniel Ricciardo lacht nog even niet, en andere reacties.
Een volledig overzicht van de derde testdag lees je hier.
Valtteri Bottas, Mercedes. P1, 1:19.705, 75 ronden.
“Dit was weer een goede werkdag. We hebben meer geleerd over de banden en aerodynamisch testwerk gedaan. De auto doet het goed en ik voel me steeds beter achter het stuur.” Lewis Hamilton, Mercedes. P7, 1:22.090, 95 ronden.
“Het gaat tot op heden super. We hadden geen problemen, de auto loopt lekker en we werken puntsgewijs ons ’te doen-lijstje’ af. Het gaat in de eerste week nog niet om hoe snel je bent. Daar kijken we in de tweede week naar. Dit is echter al wel de snelste Formule 1-auto die ik ooit heb gehad.” Sebastian Vettel, Ferrari. P2, 1:19.952, 132 ronden.
“We hebben er nu drie goede dagen op zitten. Het had weliswaar nog wel beter gekund, maar we hebben een redelijk aantal ronden gereden. Er zijn nog veel punten waarop het beter kan. Dat is echter het punt met testen: je wil altijd meer. Er is immers zoveel te doen. We hebben ook nu nog een flink takenlijstje. De auto voelt overigens beter aan dan die van vorig jaar, maar volgens mij is dat bij iedereen zo.” Daniel Ricciardo, Red Bull. P3, 1:21.153, 70 ronden.
“Mijn tweede dag in de auto, waarop ik aardig wat heb kunnen rijden. Dat is positief. Er was in de middag wel een probleem met de uitlaat wat ons wat tijd heeft gekost, maar gelukkig hebben we daarvoor belangrijk bandentestwerk kunnen doen. We hebben ons nog niet echt met performance beziggehouden. Hopelijk kunnen we volgende week wat meer pushen en daar naar kijken.” Marcus Ericsson, Sauber. P6, 1:21.824, 126 ronden.
“Een erg positieve dag, zonder problemen en in totaal 126 rondjes. Het was erg belangrijk dat we ons programma – bandentestwerk, korte en lange runs – af konden werken zonder dat de auto kuren had.” Romain Grosjean, Haas. P8, 1:22.118, 56 ronden.
“De auto voelt goed, maar we zijn nog niet volledig tevreden met hoe de remmen werken (Haas had in 2016 veel remproblemen, red.). We werken er echter aan, hopelijk vinden we snel een oplossing.” Fernando Alonso, McLaren. P10, 1:22.598, 72 ronden.
“Het belangrijkste is dat we vandaag veel meer ronden hebben kunnen afleggen dan op de twee testdagen hiervoor. Ik ben blij dat we veel geleerd hebben en ons programma konden afwerken. Een opsteker na de problemen van begin deze week. Dit was een waardevolle dag voor ons.” Daniil Kvyat, Toro Rosso. P13, 1:23.952, 31 ronden.
“Een wat frustrerende ochtend voor me, vanwege een probleem met de aandrijflijn. Jammer voor het team en voor mij. We hadden de tijd goed kunnen gebruiken om meer kilometers te maken. Het goede nieuws is dat de auto, als hij het doet, goed aanvoelt en we altijd wel iets nuttigs opsteken.” Carlos Sainz, Toro Rosso. P11, 1:23.540, 32 ronden.
“Het was erg vervelend deze middag voortijdig te moeten stoppen. Een probleem met de aandrijflijn betekende einde verhaal. Het hoort er echter bij tijdens de wintertests. We moeten positief blijven en morgen en volgende week flink aan de bak.”
“Dit was weer een goede werkdag. We hebben meer geleerd over de banden en aerodynamisch testwerk gedaan. De auto doet het goed en ik voel me steeds beter achter het stuur.” Lewis Hamilton, Mercedes. P7, 1:22.090, 95 ronden.
“Het gaat tot op heden super. We hadden geen problemen, de auto loopt lekker en we werken puntsgewijs ons ’te doen-lijstje’ af. Het gaat in de eerste week nog niet om hoe snel je bent. Daar kijken we in de tweede week naar. Dit is echter al wel de snelste Formule 1-auto die ik ooit heb gehad.” Sebastian Vettel, Ferrari. P2, 1:19.952, 132 ronden.
“We hebben er nu drie goede dagen op zitten. Het had weliswaar nog wel beter gekund, maar we hebben een redelijk aantal ronden gereden. Er zijn nog veel punten waarop het beter kan. Dat is echter het punt met testen: je wil altijd meer. Er is immers zoveel te doen. We hebben ook nu nog een flink takenlijstje. De auto voelt overigens beter aan dan die van vorig jaar, maar volgens mij is dat bij iedereen zo.” Daniel Ricciardo, Red Bull. P3, 1:21.153, 70 ronden.
“Mijn tweede dag in de auto, waarop ik aardig wat heb kunnen rijden. Dat is positief. Er was in de middag wel een probleem met de uitlaat wat ons wat tijd heeft gekost, maar gelukkig hebben we daarvoor belangrijk bandentestwerk kunnen doen. We hebben ons nog niet echt met performance beziggehouden. Hopelijk kunnen we volgende week wat meer pushen en daar naar kijken.” Marcus Ericsson, Sauber. P6, 1:21.824, 126 ronden.
“Een erg positieve dag, zonder problemen en in totaal 126 rondjes. Het was erg belangrijk dat we ons programma – bandentestwerk, korte en lange runs – af konden werken zonder dat de auto kuren had.” Romain Grosjean, Haas. P8, 1:22.118, 56 ronden.
“De auto voelt goed, maar we zijn nog niet volledig tevreden met hoe de remmen werken (Haas had in 2016 veel remproblemen, red.). We werken er echter aan, hopelijk vinden we snel een oplossing.” Fernando Alonso, McLaren. P10, 1:22.598, 72 ronden.
“Het belangrijkste is dat we vandaag veel meer ronden hebben kunnen afleggen dan op de twee testdagen hiervoor. Ik ben blij dat we veel geleerd hebben en ons programma konden afwerken. Een opsteker na de problemen van begin deze week. Dit was een waardevolle dag voor ons.” Daniil Kvyat, Toro Rosso. P13, 1:23.952, 31 ronden.
“Een wat frustrerende ochtend voor me, vanwege een probleem met de aandrijflijn. Jammer voor het team en voor mij. We hadden de tijd goed kunnen gebruiken om meer kilometers te maken. Het goede nieuws is dat de auto, als hij het doet, goed aanvoelt en we altijd wel iets nuttigs opsteken.” Carlos Sainz, Toro Rosso. P11, 1:23.540, 32 ronden.
“Het was erg vervelend deze middag voortijdig te moeten stoppen. Een probleem met de aandrijflijn betekende einde verhaal. Het hoort er echter bij tijdens de wintertests. We moeten positief blijven en morgen en volgende week flink aan de bak.”