Racepictures
Tim Krijgsman
7 maart 2017
Ferrari is goed begonnen aan de eerste testweek in Barcelona en hoopt ook tijdens de tweede testsessie goede resultaten te boeken. Ondertussen wordt er in de thuisbasis in Maranello in het diepste geheim gesleuteld aan een nieuwe brandstofverstuiver die de auto nóg beter zou kunnen laten presteren.
In de thuisbasis in Maranello heeft Ferrari-president Sergio Marchionne een mediastilte ingelast zodat zijn manschappen ongestoord kunnen werken aan een geheim project. Toch is nu naar buiten gekomen dat de Scuderia werkt aan een nieuw brandstofinjectiesysteem, dat meldt Motorsport.com.
Met de invoering van de zogenaamde double anchor kan de injectienaald van de benzinemotor sneller en preciezer geopend worden. Dit betekent dat er minder overtollige benzine achterblijft, waardoor de auto efficiënter wordt, meer vermogen krijgt en dus minder verbruikt.
Regels
Volgens de FIA is een dubbele jet in de benzinemotor verboden, maar het concept van de nieuwe injectienaald van Ferrari zou evengoed werken. Hiermee omzeilt het team bovendien de regels. In een seizoen waarin de auto’s vijf kilo extra brandstof aan boord meedragen, hebben teams die efficiënter met benzine omgaan een groter voordeel op de rest. Het idee van Ferrari zou hiervan een voorbeeld kunnen zijn. Of we de verbeterde motor bij de start va de Grand Prix in Australië al gaan zien is nog niet bekend.
Volgens de FIA is een dubbele jet in de benzinemotor verboden, maar het concept van de nieuwe injectienaald van Ferrari zou evengoed werken. Hiermee omzeilt het team bovendien de regels. In een seizoen waarin de auto’s vijf kilo extra brandstof aan boord meedragen, hebben teams die efficiënter met benzine omgaan een groter voordeel op de rest. Het idee van Ferrari zou hiervan een voorbeeld kunnen zijn. Of we de verbeterde motor bij de start va de Grand Prix in Australië al gaan zien is nog niet bekend.