Sutton Images
Eelco den Boer
9 februari 2018
McLaren gaat een samenwerking aan met de Amerikaanse computerfabrikant Dell. Volgens McLaren-directeur Zak Brown is het meer dan een ‘traditionele’ sponsorovereenkomst. Naast apparatuur levert Dell ook kennis en data.
“We zijn gelijkgestemde partijen, gedreven door innovatie en ontwikkeling”, verklaart Brown. “Deze samenwerking stelt ons in staat om op het hoogste niveau actief te zijn. Het geeft blijk van onze ambitie om een grote sprong voorwaarts te maken.”
Het gaat daarbij niet alleen om het Formule 1-team van McLaren, dat na drie vruchteloze jaren met Honda is overgestapt naar Renault als motorleverancier, maar ook om McLaren Applied Technologies, dat op diverse fronten werkzaam is.
Hoewel Dell geen titelsponsor is, en zelf ook moeilijke tijden doormaakt, is de deal een belangrijke opsteker voor McLaren. De afgelopen jaren zag de Britse renstal door de tegenvallende resultaten diverse sponsors afhaken. Onder meer ExxonMobil, TAG Heuer en Hugo Boss stapten over naar andere team.