Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
‘Drie nachten op een parkeerplaats’
Maar verschil moest er zijn, met de toen twintigjarige coureur die niet op te grote voet kon leven. “Zij bleven in hotels die ik niet kon betalen, dus ik sliep in mijn huurauto”, kan hij er nu om lachen. “Ik geloof dat ik drie nachten in die huurauto heb geslapen. Het was de enige auto op de parkeerplaats waar geen sneeuw op lag, want ik moest ’s nachts de motor laten draaien.” ’s ochtends reed Albers dan naar de benzinepomp. “Om die auto weer vol te gooien voor veertig Oostenrijkse schilling, ofzo.” En dan was het ’s avonds weer stappen. “Op die laatste avond had ik al mijn moed verzameld. Het was vier uur ’s nachts en toen zei Haug: oké, we geven je nog een kans en gaan bepalen of we je een contract geven voor in de DTM.” Er volgde een merkwaardige test, maar Albers imponeerde. En inderdaad: het leverde hem een DTM-contract op. Albers reed vier jaar in de Duitse toerwagenklasse, wat hem vervolgens in de Formule 1 bracht. Lees ook: Flashback ’05: de eerste race van Christijan Albers, welkom in de slangenkuil die F1 heet Deel 1 en deel 2 van de FORMULE 1-podcast Paddockpraat met Christijan Albers luister je hier! Albers vertelt over zijn avonturen voor, na en in de Formule 1 en zijn gespannen relatie met toenmalig teamgenoot Robert Doornbos. “Na vijf, zes races begon het me te irriteren.”Deel 1
Albers over DTM-jaren: ‘Ik bezorgde Schneider veel stress’
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Deel 2
Albers in de F1: Van de Minardi-jaren tot het Spyker-drama tot ‘de brandstofslang’
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."