Daan de Geus
14 april 2015
Na de dubbele puntenfinish in China reist het team van Sauber vol vertrouwen af naar Bahrein. Voor de Grand Prix aldaar zetten coureurs Felipe Nasr en Marcus Ericsson wederom in op punten.
“Ik heb erg veel zin in de nachtrace in Bahrein, want het is altijd leuk en spectaculair om in het donker te racen en ik ken het Bahrain International Circuit bovendien goed”, zo laat Ericsson blijken dat hij er zin in heeft, al is daar ook een andere – belangrijkere – reden voor: “Ons totaalpakket is sterk en we hebben goed gepresteerd in China, dus ik heb er vertouwen in dat we ook in Bahrein weer competitief kunnen zijn.”
“Ik ga er volledig vanuit dat we weer een goed weekend kunnen hebben, waarin het doel moet zijn een passend vervolg te geven aan de dubbele puntenfinish uit China door ook in Sakhir weer om de punten mee te doen”, verklaart de Zweed verder.
Nasr
Teamgenoot Felipe Nasr is een nieuwkomer in de Formule 1, maar kent de baan in de Golfstaat al wel uit de GP2. “Ik heb er al vaak geracet en weet dus wat nodig is om een goede rondtijd te klokken: tractie, een auto die stabiel blijft onder het remmen en een goede balans in de snelle bochten van sector twee”, somt hij op. Nasr kaart daarbij ook nog iets anders aan dat met name Sauber kan helpen: “Deze baan heeft ook lange rechte stukken en dat is fijn voor ons, want qua topsnelheid zijn wij erg sterk. Dit kan dus wel eens een goed circuit voor ons zijn en hopelijk kunnen we het momentum uit China vasthouden.” Aangezien het ongetwijfeld erg heet wordt in Bahrein, weet Nasr dat ook het managen van de bandenslijtage een aandachtspunt zal zijn. Volgens Saubers head of track engineering Giampaolo Dall’Ara kan dat ‘voor heel wat verschillende strategieën en veel spanning’ gaan zorgen, al verwacht de Italiaan sowieso een competitief Sauber, mede omdat het team een aantal aerodynamische updates meeneemt voor de C34.
Teamgenoot Felipe Nasr is een nieuwkomer in de Formule 1, maar kent de baan in de Golfstaat al wel uit de GP2. “Ik heb er al vaak geracet en weet dus wat nodig is om een goede rondtijd te klokken: tractie, een auto die stabiel blijft onder het remmen en een goede balans in de snelle bochten van sector twee”, somt hij op. Nasr kaart daarbij ook nog iets anders aan dat met name Sauber kan helpen: “Deze baan heeft ook lange rechte stukken en dat is fijn voor ons, want qua topsnelheid zijn wij erg sterk. Dit kan dus wel eens een goed circuit voor ons zijn en hopelijk kunnen we het momentum uit China vasthouden.” Aangezien het ongetwijfeld erg heet wordt in Bahrein, weet Nasr dat ook het managen van de bandenslijtage een aandachtspunt zal zijn. Volgens Saubers head of track engineering Giampaolo Dall’Ara kan dat ‘voor heel wat verschillende strategieën en veel spanning’ gaan zorgen, al verwacht de Italiaan sowieso een competitief Sauber, mede omdat het team een aantal aerodynamische updates meeneemt voor de C34.