Jan van der Burgt
24 augustus 2014
Lotus moest met lede ogen toezien hoe beide auto’s de streep niet haalden. Daarmee duurt de pech, ook na de zomerstop, zonder genade voort.
Pastor Maldonado was de eerste die zijn zwart-gouden bolide de pits in mocht sturen, na wat vermoedeijk een defect aan de uitlaat was. “Daarmee kwam een voortijdig einde aan een weekend waarvan we op voorhand al wisten dat het moeilijk zou worden”, verzucht de Venezolaan. “Desondanks leken de wagens competitiever dan gedacht. Misschien hadden we het de Saubers en Force India’s zelfs nog moeilijk kunnen maken.”
“Aan het eind van de eerste ronde kampte ik echter met een plotseling gebrek aan vermogen. in de spiegels zag ik dat er rook uit de motor kwam en dus moesten we de race beëindigen.”
Romain Grosjean
De Fransman deelt de mening dat de Lotus beter was dan verwacht en ziet daar dan ook één van de weinige lichtpuntjes in. “Maar helaas werd onze race gehinderd door enkele schadegevallen. Na een touché in de openingsfase van de race moest ik een nieuwe neus gaan halen, en kort daarna pikte ik wat zooi op van de baan. Daardoor verloren we neerwaartse druk en dus besloten we de wedstrijd te staken.”
De Fransman deelt de mening dat de Lotus beter was dan verwacht en ziet daar dan ook één van de weinige lichtpuntjes in. “Maar helaas werd onze race gehinderd door enkele schadegevallen. Na een touché in de openingsfase van de race moest ik een nieuwe neus gaan halen, en kort daarna pikte ik wat zooi op van de baan. Daardoor verloren we neerwaartse druk en dus besloten we de wedstrijd te staken.”
Gerelateerd nieuws
Startnummer 11: Een toptalent met een naam als een operazanger: Elio de Angelis
15 augustus 2023 19:00 - Startnummers