Daan de Geus
19 juli 2014
Max Chilton werd in de kwalificatie net afgetroefd door Kamui Kobayashi van het rivaliserende Caterham, maar Jules Bianchi was namens Marussia sneller dan zowel zijn eigen teamgenoot alsmede Kobayashi.
Met een 1:19.676 deed Bianchi ruim zeven tienden minder lang over een rondje over de Hockenheimring dan de weinig voor elkaar onderdoende Chilton en Kobayashi, terwijl hij en passant ook de met zijn Lotus E22 worstelende Pastor Maldonado nog met een halve tel te snel af was.
Bianchi start morgen daardoor als achttiende en geeft te verstaan dat hij ‘behoorlijk blij’ is. “Ik maakte weliswaar een klein foutje tijdens mijn tweede vliegende ronde, waardoor ik iets van een tiende verloor, maar verder heb ik er volgens mij het maximale uit gehaald.”
“Ik sta voor de jongens die ik achter me hoor te houden en het scheelt bovendien niet veel met Adrian Sutil, die voor me staat, dus ik denk dat we het goed hebben gedaan en we vanuit deze positie een goede race kunnen rijden.”
Chilton
Aangezien Maldonado en Kobayashi dus nog tussen Bianchi en Chilton in staan, moet laatstgenoemde morgen als 21e beginnen, met alleen Marcus Ericsson, die door technische pech niet in actie kwam, achter zich. Ondanks dat laat Chilton weten tevreden te zijn over zijn kwalificatie. “Dit was niet het resultaat waarop we hadden gehoopt, maar aangezien ik tijdens VT3 door een elektrisch probleem geen gelegenheid had nog op de zachtste band te rijden, had het veel erger kunnen zijn”, verklaart hij. “Ik vind dat we ons goed hebben herpakt”, stelt Chilton, doelend op zijn kant van de garage. “Natuurlijk is het frustrerend dat we niet alles uit de auto hebben kunnen halen dat erin zat, maar ik twijfel er niet aan dat het morgen beter gaat.”
Aangezien Maldonado en Kobayashi dus nog tussen Bianchi en Chilton in staan, moet laatstgenoemde morgen als 21e beginnen, met alleen Marcus Ericsson, die door technische pech niet in actie kwam, achter zich. Ondanks dat laat Chilton weten tevreden te zijn over zijn kwalificatie. “Dit was niet het resultaat waarop we hadden gehoopt, maar aangezien ik tijdens VT3 door een elektrisch probleem geen gelegenheid had nog op de zachtste band te rijden, had het veel erger kunnen zijn”, verklaart hij. “Ik vind dat we ons goed hebben herpakt”, stelt Chilton, doelend op zijn kant van de garage. “Natuurlijk is het frustrerend dat we niet alles uit de auto hebben kunnen halen dat erin zat, maar ik twijfel er niet aan dat het morgen beter gaat.”
Gerelateerd nieuws
FIA geeft fout met kraan op de baan in GP Japan toe: ‘Hadden moeten wachten’
21 oktober 2022 18:23 - GPVerenigdeStaten2022
Frijns herinnert harde clash met Bianchi: ‘Jules liet de deur open, ik remde heel laat’
01 april 2020 09:26 - Nieuws