Ondanks de sponsordeal is het nog niet zeker dat Haas vanaf 2016 gebruik zal maken van Ferrari-motoren of andere technologie. De nieuwe reglementen vanaf 2015 schrijven voor dat de teams het intellectuele eigendom moeten hebben van het chassis en het bodywork, maar dat de rest kan worden aangeschaft bij andere partijen.
De gesprekken daarover zijn nog gaande, al heeft Haas wel de voorkeur om een samenwerking met Ferrari aan te gaan. “Haas Automation is een premiummerk en er is geen betere manier om dat uit te dragen dan door samen te werken met Ferrari in de hoogste klasse van de autosport”, aldus Haas.
“Ferrari is het meest prestigieuze merk in de Formule 1 met een grote, loyale en gepassioneerde aanhang. Deze overeenkomst is een belangrijke stap om ons mondiale bereik te vergroten.”
Ook voor Ferrari is het een vruchtbare deal. “Dit versterkt onze banden in de Verenigde Staten”, stelt teambaas Marco Mattiacci. “Dat is een belangrijke markt voor ons. De afgelopen maanden hebben we met Haas over verschillende vormen van samenwerking gesproken en deze kans geeft blijk van zijn interesse in de Formule 1. Het staat echter los van de oprichting van zijn eigen team.”