Daan de Geus
8 juni 2014
Het team van Lotus had vooraf al niet op een geweldig resultaat in Canada gerekend, maar een dubbele uitvalbeurt is dan toch wel weer heel teleurstellend.
Voor Pastor Maldonado zat het er na 21 ronden op. Zijn motor gaf, net als op zaterdag tijdens de kwalificatie, de geest. “Het vermorgen viel gewoon in één keer weg”, vertelt de Venezolaan. “Jammer, want het ging goed in de race en ik was eigenlijk verrast door hoe snel de auto was”, zegt de coureur van het team dat vooraf juist had aangegeven dat haar E22-bolide niet goed bij het circuit past.
Verrassende race pace of niet, als je het einde niet haalt, heb je er niks aan, weet ook Maldonado. “Het zag er goed uit voor ons en we hebben bewezen competitief te zijn, maar we moeten wel zien te achterhalen wat er mis is gegaan en deze problemen oplossen”, benadrukt hij dan ook.
Grosjean
In de andere E22 hield Romain Grosjean het 37 ronden langer vol dan Maldonado, maar toen moest hij opgeven met een geknakte achtervleugel. “De vleugel brak ineens af, dus we besloten toen maar de auto te parkeren. Dat leek ons veiliger dan doorrijden.” Waarom zijn achtervleugel brak, lijkt Grosjean niet te weten. Wat hij wel weet, net als Maldonado, is dat Lotus nog veel werk voor de boeg heeft, te meer omdat hij juist niet tevreden was over de pace. “Maar het positieve is dat er een Renault-team heeft gewonnen, en dan ook nog eens op een circuit waarop Renault niet geacht werd sterk te zijn.” “Dat geeft ons hoop en iets om naar te streven, maar voordat het zover is, moeten we eerst onze huidige issues zien te overkomen zodat we sterker voor de dag kunnen komen in de komende races”, zo besluit Grosjean met woorden van soortgelijke strekking als zijn teamgenoot.
In de andere E22 hield Romain Grosjean het 37 ronden langer vol dan Maldonado, maar toen moest hij opgeven met een geknakte achtervleugel. “De vleugel brak ineens af, dus we besloten toen maar de auto te parkeren. Dat leek ons veiliger dan doorrijden.” Waarom zijn achtervleugel brak, lijkt Grosjean niet te weten. Wat hij wel weet, net als Maldonado, is dat Lotus nog veel werk voor de boeg heeft, te meer omdat hij juist niet tevreden was over de pace. “Maar het positieve is dat er een Renault-team heeft gewonnen, en dan ook nog eens op een circuit waarop Renault niet geacht werd sterk te zijn.” “Dat geeft ons hoop en iets om naar te streven, maar voordat het zover is, moeten we eerst onze huidige issues zien te overkomen zodat we sterker voor de dag kunnen komen in de komende races”, zo besluit Grosjean met woorden van soortgelijke strekking als zijn teamgenoot.
Gerelateerd nieuws
Startnummer 11: Een toptalent met een naam als een operazanger: Elio de Angelis
15 augustus 2023 19:00 - Startnummers