Smirnoff nieuwe sponsor van Force India
Formule1
Eelco den Boer
1 mei 2014
Na de terugkeer van Martini bij Williams, maakt er opnieuw een bekend drankje zijn entree in de Formule 1. Force India heeft wodkamerk Smirnoff aan de haak geslagen.
De naam Smirnoff zal vanaf de Grand Prix van Spanje op de VJM07 verschijnen. In ieder geval op de achtervleugel, maar bij geselecteerde races ook op de sidepods. Bovendien worden de helmen, overalls en teamkleding voorzien van het logo met de wenkbrauw.
Smirnoff wil de samenwerking met Force India niet alleen gebruiken om meer sterke drankjes te verkopen. In de persverklaring laat het weten de aanwezigheid in de Formule 1 ook te willen gebruiken om een sterke boodschap te verkondigen, namelijk dat drank en autorijden niet samen gaan.
“We vinden het verhaal van Force India geweldig”, zegt Smirnoff-directeur Matt Bruhn. “Dit team geeft de autosport nieuw elan en maakt het de gevestigde orde aardig lastig. Wij willen hen daar graag bij helpen en kijken uit naar een energieke en plezierige samenwerking.”
Force India-eigenaar Vijay Mallya voegt toe: “Het is fantastisch om een iconisch merk als Smirnoff in de Formule 1 te mogen begroeten. Ons team probeert altijd een professionele werkhouding te combineren met plezier en gezelligheid naast de baan. Smirnoff is de ideale partner om nieuwe fans te bereiken en hopelijk nog meer te vieren te hebben.”
Gerelateerd nieuws
Gezondheidsorganisaties dienen klacht in over McLaren-sponsor in Nederland
17 augustus 2023 12:02 - 2023-GP-Nederland
Over de roze Mercedes, natekenen en afkijken: Zo kopieer je een F1-auto
13 april 2020 10:28 - Nieuws
Michiel Mol over een F1-team runnen, een foeterende Flavio en poker met Lewis: ‘Dat was dan de Piranhaclub’
26 maart 2020 08:30 - Nieuws