Force India denkt er goed voor te staan
Daan de Geus
22 november 2013
Force India denkt goed werk gedaan te hebben tijdens de natte openingsdag in Brazilië en er tevens prima voor te staan voor de rest van het weekend.
Adrian Sutil kwam in beide trainingen in actie op Interlagos, terwijl testrijder James Calado in VT1 in de auto van de in VT2 terugkerende vaste kracht Paul di Resta mocht stappen.
Voor Calado was het voor het eerst dat hij onder natte omstandigheden reed. “Goed om dat ook eens mee te maken”, meent hij. “Ik heb weliswaar niet veel kunnen rijden en moest mezelf wat afremmen om risico’s te vermijden, maar ik was best happy met mijn pace en het werk dat ik heb kunnen doen”, vertelt de nummer achttien van VT1.
Sutil
Sutil was drie tienden sneller in VT1 en kwam op P15 terecht, dezelfde plek die ook in de tweede training zijn deel was. “Die vijftiende tijd is echter niet representatief, want ik reed hem op oude intermediates waarop ik ook de hele eerste sessie al had gereden”, verklaart hij. “Het belangrijkste is echter dat we nu begrijpen hoe de banden zich in de regen houden”, weet Sutil, die in de tweede sessie niet meer zoveel reed nadat de eerste training ‘erg druk’ was geweest met ‘het testen van veel verschillende set-ups om onze prestaties op een natte baan te verbeteren’. Di Resta
Voor Di Resta stond de tweede, zijn enige, training in het teken van het ‘op een natte baan op snelheid komen’ na het missen van VT1: “De balans was niet slecht op intermediates en ik denk dat we een goede indruk hebben van wat we nog moeten verbeteren”, zegt hij. “Het lijkt erop dat we hier in een aardige vorm steken en de auto lijkt het onder natte omstandigheden beter te doen dan eerder dit jaar, ook al reed ik geen perfecte ronde en valt er morgen volgens mij nog meer uit te halen”, aldus de nummer dertien.
Sutil was drie tienden sneller in VT1 en kwam op P15 terecht, dezelfde plek die ook in de tweede training zijn deel was. “Die vijftiende tijd is echter niet representatief, want ik reed hem op oude intermediates waarop ik ook de hele eerste sessie al had gereden”, verklaart hij. “Het belangrijkste is echter dat we nu begrijpen hoe de banden zich in de regen houden”, weet Sutil, die in de tweede sessie niet meer zoveel reed nadat de eerste training ‘erg druk’ was geweest met ‘het testen van veel verschillende set-ups om onze prestaties op een natte baan te verbeteren’. Di Resta
Voor Di Resta stond de tweede, zijn enige, training in het teken van het ‘op een natte baan op snelheid komen’ na het missen van VT1: “De balans was niet slecht op intermediates en ik denk dat we een goede indruk hebben van wat we nog moeten verbeteren”, zegt hij. “Het lijkt erop dat we hier in een aardige vorm steken en de auto lijkt het onder natte omstandigheden beter te doen dan eerder dit jaar, ook al reed ik geen perfecte ronde en valt er morgen volgens mij nog meer uit te halen”, aldus de nummer dertien.