Di Resta kiest voor Buttons managementbureau
Formule1
Daan de Geus
11 september 2012
Force India-coureur Paul di Resta heeft een nieuw managementbureau gevonden. De Schot heeft zich aangesloten bij Sports Partnership, de firma van collega-coureur Jenson Button.
Di Resta brak afgelopen juni met Anthony Hamilton, de vader van McLaren-coureur Lewis Hamilton, naar aanleiding van een zakelijk geschil. De Force India-coureur liet zich sindsdien informeel bijstaan door Richard Goddard en James Williamson van Sports Partnership, het bureau dat vorig jaar door Button werd opgericht, en heeft nu dus besloten definitief met deze firma in zee te gaan.
“Het is geen geheim dat ik naar nieuwe vertegenwoordigers op zoek was en ik ben de laatste maanden erg onder de indruk geraakt van Sports Partnership”, vertelt Di Resta aan Press Association Sport.
“Ze hebben me volledig vrijblijvend met advies bijgestaan terwijl ik nadacht over wat ik wilde doen. Naar aanleiding van hoe we de laatste maanden hebben samengewerkt en kijkende naar wat Sports Partnership met andere cliënten – zowel binnen als buiten de Formule 1 – heeft bereikt, werd het me duidelijk dat het de juiste beslissing was om voor Sports Partnership te kiezen.”
“Het is belangrijk voor me om het juiste management-team achter me te hebben, zodat ik me volledig kan concentreren op wat voor mij belangrijk is: mezelf ontwikkelen als coureur, vooruitgang maken in mijn carrière en uiteindelijk ook races en kampioenschappen winnen.”
Di Resta spreekt daarnaast uiteraard nog de hoop en verwachting uit dat de samenwerking met Sports Partnership goed zal verlopen. Waar zijn nieuwe vertegenwoordigers hem om te beginnen mee kunnen helpen, is het afhandelen van de ‘scheiding’ van Anthony Hamilton, want deze heeft een rechtszaak aangespannen tegen Di Resta aangezien hij vindt dat deze hem onterecht heeft ontslagen.
Di Resta’s contract met Force India loopt na dit jaar overigens nog door, zo claimt teambaas Vijay Mallya, maar de teambaas heeft al wel aangegeven dat hij niet in de weg zal gaan liggen als een groter team interesse in de Schot heeft, zoals bijvoorbeeld McLaren, Mercedes of Ferrari.