Ferrari neemt een aangepaste versie van de nieuwe voorvleugel mee naar Abu Dhabi. In India viel met name bij Felipe Massa op hoe buigzaam deze was.

Aan het eind van het lange rechte stuk van het Buddh International Circuit raakten de uiteinden van Massa’s voorvleugel het asfalt. Het vermoeden was dat Ferrari’s poging om de vleugel op legale wijze op hoge snelheid te laten buiten niet was geslaagd.

Maar volgens technisch directeur Pat Fry hadden de klapperende uiteinden te maken met een productiefoutje en niet met een innovatief ontwerpconcept. Fry geeft wel toe dat Ferrari zich grotendeels richt op de voorvleugel aangezien Red Bull daar de meeste voorsprong aan te danken lijkt te hebben.

“Het is een interessante ontwikkeling”, zegt Fry. “Het heeft invloed op de karakteristieken van de hele auto. Het is een uitdaging om te achterhalen hoe we er het maximale uit kunnen halen. Maar op korte termijn heeft het al een positieve bijdrage geleverd aan onze prestaties.”

“In India hadden we wat kwaliteitsproblemen op één van de voorvleugels”, vervolgt Fry, doelend op het klapperexemplaar van Massa. “Maar na een grondige evaluatie van de laatste race hebben we bepaalde aspecten aangepast en gebruiken we deze oplossing opnieuw in Abu Dhabi.”