Motorfabrikant PURE is druk op zoek naar klanten voor het aanstaande turbotijdperk. Pollock liet Formule 1-journalist Adam Cooper weten teleurgesteld te zijn dat er geen viercilinder lijnmotoren komen en dat hij een V6 al in 2013 klaar zou kunnen hebben, in plaats van 2014 wanneer het nieuwe motorreglement wordt ingevoerd.
PURE kan rekenen op de steun van Jean Todt. De FIA-president ziet graag nieuwkomers in de sport verschijnen die de ontwikkeling van turbotechniek en energieregeneratiesystemen kunnen aansporen.
Simon (rechts op de foto) heeft een nauwe band met Todt. De twee Fransen werkten samen bij Peugeot, Ferrari en de FIA. Simon speelde een belangrijke rol in het bepalen van de regels voor de nieuwe turbomotoren. Hij was ook betrokken bij de onderhandelingen met de motorleveranciers. Sommigen daarvan zullen waarschijnlijk verrast zijn dat hij nu bij het nieuwe project aan de slag gaat.
Zijn komst onderstreept dat de kern van PURE zal bestaan uit voormalig personeel van Renault en Peugeot. Simon werkte voor beide merken voordat hij in dienst trad van Ferrari. “Zijn aanstelling is een belangrijke mijlpaal voor PURE”, zegt Pollock.
Simon vult aan: “De Formule 1 milieuvriendelijker maken is een persoonlijk doel van mij. De nieuwe regels voor 2014 zijn de grootste verandering op motorgebied van deze generatie. Deze kans bij PURE is een fantastische uitdaging en stelt me in staat terug te gaan naar mijn passie, het ontwerpen van motoren.”