Hoe effectief waren de updates op de Williams FW33?
“We hadden een nieuwe achtervleugel tot onze beschikking in Valencia en hebben die ook in de race gebruikt. We hadden ook een nieuw uitlaatsysteem meegebracht, maar besloten die voor de kwalificatie van de auto te halen. Na de data uit de vrije trainingen en race te hebben bestudeerd, gaan we in Silverstone een aangepast systeem uitproberen.”
“Het beperkte de mogelijkheid om een aantal veranderingen te maken die we normaal gesproken zouden doen, maar het was niet onze eerste zorg.” Rubens Barrichello had de op een na hoogste topsnelheid in de kwalificatie. Wat zegt dat?
“Hij had een goede slipstream in een van zijn ronden aan het begin van de sessie. Daar was het grotendeels aan te danken.” Hoe deden de mediumbanden van Pirelli het?
“Ze waren nog behoorlijk langzamer dan de zachte banden.”
Pastor Maldonado had twee lekke banden, in de vrije training en in de race, waar lag dat aan?
“Daar zijn we nog niet achter. We zijn de onderdelen nog aan het onderzoeken.”
“Ze hebben het allebei goed gedaan. Pastor had veel pech dit weekend. Eerst met het brandstofsysteem in de kwalificatie, daarna met het wegkomen bij de start en vervolgens had hij een lekke band waardoor hij een vroeg pitstop moest maken en zijn strategie moesten omgooien van een tweestopper naar een driestopper. Daardoor kwam hij in het achterveld terecht.” De volgende race is de thuisrace van Williams. Hoe verwacht je dat de FW33 het in Silverstone zal doen?
“We introduceren een nieuwe voorvleugel en een aangepaste diffusor. Op vrijdag testen we twee versies van de diffusor, waarbij ook het verbod op de actief geblazen diffusor om de hoek komt kijken. Ter voorbereiding op onze thuisrace staat een aerotest gepland in Kemble.” Dit interview is beschikbaar gesteld door de persafdeling van Williams