Terwijl hij lange tijd als vierde rondreed. Toch was Sutil na afloop tevreden met de zevende plaats in de eindstand. “Ik startte de race op de zachte band en het plan was om één keer te stoppen. Tijdens de eerste safety-carperiode dook ik naar binnen voor de harde band en ik wist dat ik het daar mee moest doen.”
“Ik probeerde dat, maar met nog vijftien ronden te gaan waren ze op en werd ik de koploper van een treintje. Daarna kwam ik te wijd uit de twaalfde bocht, reed ik op de losse rubberdeeltjes en kreeg ik een lekke band. Omdat de safetycar daarna naar buiten kwam verloor ik niet veel terrein. Ik reed achtste toen de race werd herstart en eindigde als zevende.”
“Dit is een geweldig resultaat voor het team en we zijn daar allemaal blij mee omdat we hier op hebben gewacht. Ik houd mooie herinneringen over aan Monaco en deze hoort daar ook bij.”
De race van Paul di Resta verliep niet soepel. Hij kreeg een drive-throughpenalty omdat hij een ongeluk kon vermijden maar dat niet deed. “Ik begon goed en onze strategie leek goed. Na mijn eerste stop vertelde het team mij dat, als ik wilde dat deze strategie ging werken, ik Alguersuari moest inhalen. Dat probeerde ik in de haarspeldbocht.”
“We raakten elkaar en mijn voorvleugel was beschadigd. Ik moest hierdoor naar binnen. Het was mijn eigen schuld: ik was te ambitieus. Heel zonde omdat de auto het goed deed en zonder dit incident had ik denk ik punten gepakt.”