Maar ook met de verbeteringen eindigt Force India vooralsnog in het achterveld. Volgens Sutil is het zaak dat de verbeteringen gaan functioneren. “Ik reed met alle nieuwe aerodynamische onderdelen, maar ze werken eerlijk gezegd nog niet vlekkeloos”, vertelde de Duitser na afloop. “Het team heeft goed werk geleverd om alles aan de praat te krijgen, maar het is nooit eenvoudig om zoveel dingen te introduceren en om dan alles fatsoenlijk te testen.”
“Het wordt waarschijnlijk lastiger dan we dachten om dit nieuwe pakket aan de praat te krijgen en daarom waren we vandaag niet snel. Vanavond kunnen we daarom aan de bak om te kijken of we dingen voor morgen kunnen verbeteren.”
Paul di Resta moest ’s ochtends zijn auto afstaan aan Nico Hülkenberg, die een tiende sneller was dan Sutil. Di Resta eindigde in de middagtraining twee plaatsen achter Sutil. “Ik reed vanochtend niet en daarom was er vanmiddag heel veel te zoen”, aldus de Schot die 32 ronden aflegde. “Het was de eerste keer dat ik met het volledige nieuwe pakket reed en we wisten altijd dat het een stuk anders zou zijn dan we gewend waren.”
“De auto voelt veel anders aan en het is duidelijk dat we veel werk te doen hebben om de onderdelen te begrijpen en om het maximale uit ze te halen. Aan het einde van de middag hadden we de auto absoluut een stuk verbeterd, maar we moeten vanavond bedenken hoe we morgen de dag gaan aanpakken.”