HRT slaagde er tijdens de ‘shakedown’ in Melbourne niet in om een tijd neer te zetten die voldeed aan de 107-procentnorm. Deze norm is opgesteld om te voorkomen dat er rijdende chicanes deelnemen aan Grands Prix.
“We hebben ons doel bereikt, want we staan op de grid. De auto is nog steeds gloednieuw, dus het is alleen maar positief om nog meer kilometers te kunnen maken”, reageert Karthikeyan op dit heugelijke feit.
“Ik ben enigszins opgelucht dat mijn tijd snel genoeg was, want tijdens mijn tweede run remde ik al in de eerste bocht een vlakke plek op mijn band. Sepang schatten we vooraf in als een van de lastigste circuits met het oog op de 107-procentregel, dus dit biedt goede hoop.”
Liuzzi laat zich in dezelfde bewoordingen uit. De Italiaan was een volle seconde sneller dan zijn teammaat. “Het was geen kwestie van gebrek aan snelheid, maar tijdgebrek dat we in Australië moesten toekijken. We waren amper een halve dag onderweg tegenover de andere teams drie maanden.”
De HRT-coureur denkt dat er meer in het vat zit voor zijn team. “Dit is pas de eerste stap voor HRT. Ik ben trots op het team, we hebben de auto enorm weten te verbeteren ten opzichte van de eerste Grand Prix. We staan op de startgrid morgen en dan begint een nieuw avontuur.”