Teams overwegen pits te sluiten bij neutralisatie
De twaalf teambazen komen binnenkort bijeen om toch weer te spreken over het sluiten van de pitstraat zodra de safetycar de baan opkomt.
Het is de bedoeling dat de teambazen in Zuid-Korea – als die Grand Prix tenminste doorgang vindt – met elkaar rond de tafel zitten om dit voorstel te bespreken, meldt auto motor und sport.
Als de renstallen unaniem akkoord gaan, wordt het reglement per 2011 aangepast. Stemt slechts een meerderheid voor, dan zou dit voldoende kunnen zijn om de World Motor Sport Council (WMSC) de verandering per 2012 te laten ratificeren.
Achterliggende gedachte is het verkleinen van de geluksfactor tijdens een Grand Prix. Eerder werd deze passage in het reglement juist teruggedraaid omdat het in de praktijk niet bleek te werken. Coureurs met een vrijwel lege tank moesten wel pitten en werden dan bestraft.
Inmiddels is het bijtanken afgeschaft en lijkt de hele situatie minder complex in elkaar te zitten. Dit biedt een mogelijkheid de regel wederom in te voeren, al blijft de vraag of de grote teams hiermee akkoord gaan.