Roddel en achterklap
MF1Racing is de laatste dagen meer dan eens onderwerp van gesprek geweest. Teambaas Colin Kolles zou vertrekken. Eigenaar Alex Shnaider zou de boel verkopen. En de eerste schuldeisers zouden al op de stoep staan. In Imola gaan we op zoek naar antwoorden. En wat ontdekken we tot ons schrik? Het is crisis bij MF1.
De donderdag in Imola wordt steevast gebruikt om de nieuwe motorhomes te bewonderen. Die van BMW Sauber springt in het oog. Ook het onderkomen van Williams ziet er stijlvol uit. Maar de eyecather is toch opnieuw het energycentre van Red Bull. Twee keer zo groot als vorig jaar en the place to be. Daarbij steekt de hospitality van Midland nogal schril af.
In de eerste plaats omdat het nog niet af is. Ten tweede omdat het er, mild uitgedrukt, een beetje amateuristisch uit ziet. Het is bovendien aan te raden niet te dicht in de buurt te komen aangezien de roestvrijstalen platen, die de buitenmuren sieren, met regelmaat loslaten. Ai. Met tape wordt geprobeerd de boel provisorisch op z’n plaats te houden. De zwart geblindeerde ramen geven het geheel een zeer sombere uitstraling. De deuren zijn gesloten en de gordijnen dicht. Russische gastvrijheid?
Colin Kolles heeft vandaag na een kortstondig bezoek rechtsomkeert gemaakt. Met zijn vrouw en kinderen heeft hij de middag in Bologna doorgebracht. Gefrustreerd. Zijn motorhome is niet klaar, hij kan niet er mee pronken en nog erger… geen gasten ontvangen. In eerste instantie leek niemand zich bij het team er zich druk om te maken. Er was slechts één dame ramen aan het lappen. Pas na een telefoontje van Kolles is het team rond 17.00 uur als een gek aan het werk geslagen zodat de hospitality op vrijdag in gebruik genomen kan worden. Persvoorlichter Ron Fine heeft bovendien op zijn kop gekregen omdat in de Russische editie van F1Racing geen woord over het Midland-team staat. Dus ja het is waar: de eerste crisis bij MF1Racing is een feit.
Gerelateerd nieuws