Powered by Ferrari!
Verrassing: ik blijf bij Spyker! Jullie zagen het waarschijnlijk al aankomen en de keuze ligt voor de hand nu het team in Nederlandse handen is, maar dat is voor mij niet de enige reden geweest. Ik had natuurlijk ook zo mijn eisen. En die zijn allemaal ingewilligd.
We hebben het voor volgend jaar gewoon onwijs goed voor elkaar. Ferrari-motoren, Mike Gascoyne als technical officer en Spyker die voor de Nederlandse inbreng zorgt. Ik ben blij met de keuze voor Ferrari-motoren. Het team is ook met Cosworth in onderhandeling geweest. Dat zijn eveneens prima motoren, maar Ferrari is toch wel wat anders. Het klinkt niet alleen veel stoerder Spyker powered by Ferrari, ik denk dat het voor ons als team ook veel beter is. Dit is bovendien de package waar ik altijd van gedroomd heb. Ik hoopte al op meer power, maar ook qua budget is er een verschil. Ferrari heeft natuurlijk veel meer middelen om de motor te ontwikkelen, bovendien is het nogal een verschil dat er niet slechts één team met een krachtbron test, maar drie. Een Nederlands team met Ferrari-motoren, dat moet toch reacties opleveren vanuit Nederland! Volgens mij is er het besef nog niet helemaal, dat er nu daadwerkelijk een Nederlands Formule 1-team is. Aan de fans zal het niet liggen, die vinden deze ontwikkelingen allemaal fantastisch. Maar ik hoop dat de Nederlandse multinationals nu ook wakker geschud worden. Want die hebben wij nodig. Zij zijn onze enige mogelijkheid op succes. Een team heeft altijd geld nodig. Dat houdt nooit op. Dus ik hoop dat de bedrijven in ons land hun chauvinistische gevoelens niet opzij schuiven. Al doen ze het alleen al voor de gezelligheid. LeasePlan is al ingestapt als sponsor. Hopelijk een voorbeeld voor vele andere bedrijven. Het enige vraagteken voor volgend jaar is dus nog mijn teamgenoot. Er doen verschillende namen de ronde. Een voorkeur heb ik niet. Ja, het liefst heb ik een teamgenoot die gigantisch snel is. Voor mij is dat het allerbeste. Daar kan ik van leren, mezelf aan optrekken en mezelf verbeteren. Als jij altijd de betere bent, blijf je op hetzelfde niveau steken. Kijk, Friesacher en Monteiro waren zeker geen slechte teamgenoten, maar ik zou wel eens echt die uitdaging met een teamgenoot aan willen gaan. Dat wordt dus nog even afwachten. Eerst dit seizoen goed afsluiten. Want we hebben het wel steeds over 2007, we moeten niet vergeten dat we nog een race op Interlagos te gaan hebben. Om eerlijk te zijn was het team ook al volop met volgend jaar bezig. Ze zijn echt enorm enthousiast geworden door de overname. Ze weten nu dat het team in goede handen is en dat er ook serieus geïnvesteerd zal worden. Maar door hun enthousiasme moeten ze natuurlijk niet vergeten dat het belangrijk is om dit seizoen goed te eindigen. Ik heb na Monza gevraagd om te blijven ontwikkelen voor de laatste drie Grand Prix’. We zijn nu dichter bij een punt dan aan het begin van het seizoen, bovendien heeft een aantal andere teams de stekker al uit de ontwikkeling getrokken. In China en Japan kwam het er bij ons niet helemaal uit, maar je weet nooit wat er nog in Brazilië kan gebeuren. Christijan Albers
We hebben het voor volgend jaar gewoon onwijs goed voor elkaar. Ferrari-motoren, Mike Gascoyne als technical officer en Spyker die voor de Nederlandse inbreng zorgt. Ik ben blij met de keuze voor Ferrari-motoren. Het team is ook met Cosworth in onderhandeling geweest. Dat zijn eveneens prima motoren, maar Ferrari is toch wel wat anders. Het klinkt niet alleen veel stoerder Spyker powered by Ferrari, ik denk dat het voor ons als team ook veel beter is. Dit is bovendien de package waar ik altijd van gedroomd heb. Ik hoopte al op meer power, maar ook qua budget is er een verschil. Ferrari heeft natuurlijk veel meer middelen om de motor te ontwikkelen, bovendien is het nogal een verschil dat er niet slechts één team met een krachtbron test, maar drie. Een Nederlands team met Ferrari-motoren, dat moet toch reacties opleveren vanuit Nederland! Volgens mij is er het besef nog niet helemaal, dat er nu daadwerkelijk een Nederlands Formule 1-team is. Aan de fans zal het niet liggen, die vinden deze ontwikkelingen allemaal fantastisch. Maar ik hoop dat de Nederlandse multinationals nu ook wakker geschud worden. Want die hebben wij nodig. Zij zijn onze enige mogelijkheid op succes. Een team heeft altijd geld nodig. Dat houdt nooit op. Dus ik hoop dat de bedrijven in ons land hun chauvinistische gevoelens niet opzij schuiven. Al doen ze het alleen al voor de gezelligheid. LeasePlan is al ingestapt als sponsor. Hopelijk een voorbeeld voor vele andere bedrijven. Het enige vraagteken voor volgend jaar is dus nog mijn teamgenoot. Er doen verschillende namen de ronde. Een voorkeur heb ik niet. Ja, het liefst heb ik een teamgenoot die gigantisch snel is. Voor mij is dat het allerbeste. Daar kan ik van leren, mezelf aan optrekken en mezelf verbeteren. Als jij altijd de betere bent, blijf je op hetzelfde niveau steken. Kijk, Friesacher en Monteiro waren zeker geen slechte teamgenoten, maar ik zou wel eens echt die uitdaging met een teamgenoot aan willen gaan. Dat wordt dus nog even afwachten. Eerst dit seizoen goed afsluiten. Want we hebben het wel steeds over 2007, we moeten niet vergeten dat we nog een race op Interlagos te gaan hebben. Om eerlijk te zijn was het team ook al volop met volgend jaar bezig. Ze zijn echt enorm enthousiast geworden door de overname. Ze weten nu dat het team in goede handen is en dat er ook serieus geïnvesteerd zal worden. Maar door hun enthousiasme moeten ze natuurlijk niet vergeten dat het belangrijk is om dit seizoen goed te eindigen. Ik heb na Monza gevraagd om te blijven ontwikkelen voor de laatste drie Grand Prix’. We zijn nu dichter bij een punt dan aan het begin van het seizoen, bovendien heeft een aantal andere teams de stekker al uit de ontwikkeling getrokken. In China en Japan kwam het er bij ons niet helemaal uit, maar je weet nooit wat er nog in Brazilië kan gebeuren. Christijan Albers
Gerelateerd nieuws