 Volgens de Rus zou er dus méér in plaats van minder getest moeten worden, met Kvyat die tevens van mening is dat het zwaartepunt momenteel te veel bij simulatortestwerk ligt in plaats van echt op de baan testen. “Wat we nu doen is echt het minimale”, meent hij. “Dit is niet hoe de Formule 1 hoort te zijn, we horen op circuit te rijden. Dit is de enige sport ter wereld waar buiten de raceweekends zo weinig wordt geoefend.”
        
    
    
            
        
    
    
            Lees ook: Weblog-woensdag: Simulatorcoureur gezocht, ervaring vereist
        
    
    
            
        
    
    
            Red Bulls Pierre Gasly is eveneens tegen het plan om twee testdagen te schrappen en zou zelfs liever ’tien tot twaalf dagen’ testen in het voorseizoen. Kvyat en Gasly vinden het echter allebei belangrijk dat er een balans wordt gevonden tussen het aantal dagen en de kosten, en waken ervoor het testen weer onbeperkt vrij te geven (met het verbod daarop dat in 2009 is ingevoerd, red.).
        
    
    
            
        
    
    
            ‘Het mag wel wat minder’
        
    
    
            
        
    
    
            Volgens de Rus zou er dus méér in plaats van minder getest moeten worden, met Kvyat die tevens van mening is dat het zwaartepunt momenteel te veel bij simulatortestwerk ligt in plaats van echt op de baan testen. “Wat we nu doen is echt het minimale”, meent hij. “Dit is niet hoe de Formule 1 hoort te zijn, we horen op circuit te rijden. Dit is de enige sport ter wereld waar buiten de raceweekends zo weinig wordt geoefend.”
        
    
    
            
        
    
    
            Lees ook: Weblog-woensdag: Simulatorcoureur gezocht, ervaring vereist
        
    
    
            
        
    
    
            Red Bulls Pierre Gasly is eveneens tegen het plan om twee testdagen te schrappen en zou zelfs liever ’tien tot twaalf dagen’ testen in het voorseizoen. Kvyat en Gasly vinden het echter allebei belangrijk dat er een balans wordt gevonden tussen het aantal dagen en de kosten, en waken ervoor het testen weer onbeperkt vrij te geven (met het verbod daarop dat in 2009 is ingevoerd, red.).
        
    
    
            
        
    
    
            ‘Het mag wel wat minder’Wie juist voor het inperken van het aantal testdagen is, is Racing Points technisch directeur Andrew Green. Hij vindt dat er momenteel te veel wordt getest. “Want de testbanken en simulatoren zijn heel goed, en de circuits waarop we de wintertests doen zijn toch niet representatief voor alle banen op de kalender”, zegt hij tegen Motorsport.com. “Ik denk bovendien dat het verminderen van het aantal wintertestdagen zou helpen alles wat minder voorspelbaar te maken”, vervolgt Green. “De wintertests zijn sowieso altijd lastig”, haalt hij aan, “zeker met 22 races op de kalender, is het niet ideaal ook nog eens twee testweken voorafgaand het seizoen te doen. Het zou een stuk minder belastend voor het verantwoordelijke teampersoneel zijn als we het aantal wintertestdagen wat terugschroeven.” Lees ook: Teams akkoord met 22 races: ‘2020 begint mogelijk met een dubbele double header’
 
        
    
    
            
        
    
    
             
        
    
    
            
                    
                
             
        
        
 
                                                 
             
             
            