Daan de Geus
27 september 2015
Sauber-coureurs Marcus Ericsson en Felipe Nasr waren op Suzuka vaak in gevecht te zien met hun collega’s, maar Ericsson wist niet te scoren en Nasr wist zelfs de finish niet te halen.
Felipe Nasr was de enige uitvaller, al wordt hij ondanks dat hij drie ronden voor het eind de strijd moest staken nog wel als twintigste geklasseerd. “Ik voelde ineens iets raars aan de auto. In samenspraak met het team besloten we hem daarom maar te parkeren en te stoppen”, verhaalt Nasr, die niet precies weet wat er mis was.
Nasrs race begon overigens wel goed, vertelt hij. “Ik won wat plekken bij de start en was bij wat leuke duels betrokken. Ik wist in de eerste stint ook nog een aantal leuke inhaalacties te maken”, meldt de coureur die als zeventiende rondreed op het moment dat het einde verhaal was.
Ericsson
Marcus Ericsson kwam over veertiende aan de streep. Ook hij kwam goed van zijn plek bij de start en had een sterke eerste stint, vertelt hij: “Ik reed op een gegeven moment zelfs in de punten, op de tiende plek. Helaas maakte ik vlak voor mijn eerste stop echter een soort halve spin omdat ik te veel wilde. Jammer, want ik verloor daardoor wat tijd.” Aan Ericssons kant van de garage was besloten ‘een gokje’ te wagen met een vroege tweede stop. “We wisten dat we daardoor een lange laatste stint moesten doen, maar het stelde me wel in staat om een flink aantal ronden lang een groepje auto’s achter me te houden. Aan het eind waren de banden echter wel helemaal versleten”, aldus de coureur die dus nog wat plekken verloor en denkt dat de pace desondanks beter was dan uit het resultaat blijkt.
Marcus Ericsson kwam over veertiende aan de streep. Ook hij kwam goed van zijn plek bij de start en had een sterke eerste stint, vertelt hij: “Ik reed op een gegeven moment zelfs in de punten, op de tiende plek. Helaas maakte ik vlak voor mijn eerste stop echter een soort halve spin omdat ik te veel wilde. Jammer, want ik verloor daardoor wat tijd.” Aan Ericssons kant van de garage was besloten ‘een gokje’ te wagen met een vroege tweede stop. “We wisten dat we daardoor een lange laatste stint moesten doen, maar het stelde me wel in staat om een flink aantal ronden lang een groepje auto’s achter me te houden. Aan het eind waren de banden echter wel helemaal versleten”, aldus de coureur die dus nog wat plekken verloor en denkt dat de pace desondanks beter was dan uit het resultaat blijkt.