Sutton Images
Vincent Malafronte
30 oktober 2018
Marcus Ericsson zwaait af in de Formule 1 en maakt volgend jaar de overstap naar de IndyCar. Hij gaat aan de slag voor Schmidt Peterson Motorsports-Honda, waar hij teamgenoot wordt van James Hinchcliffe.
Ericsson maakte in 2014 zijn debuut voor het team van Caterham. Na een degelijk seizoen bij het achterhoedeteam stapte de Zweed in 2015 over naar middenmotor Sauber. Hij kwam vier achtereenvolgende seizoenen uit voor de kleine Zwitserse renstal. Vanaf 2019 is er echter geen plek meer bij Sauber, aangezien Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi daar volgend jaar voor uitkomen. Ericsson kon ook niet bij een ander team aan de slag en heeft zijn heil gezocht buiten de Formule 1.
Ericsson is in zijn nopjes met de overstap. “Het is een grote eer om één van de coureurs van Schmidt Peterson Motorsports te zijn in 2019. Ik kan niet wachten om met het team en alle mensen in het team te werken. Ik heb goede dingen over ze gehoord en ze hebben grote successen geboekt.” Teambaas Schmidt zegt “blij te zijn om Marcus in de IndyCar te verwelkomen.”
Sterke teamgenoot
In toekomstig teamgenoot James Hinchcliffe heeft Ericsson een routinier in de IndyCar naast zich rijden, die bovendien weet hoe het is om races te winnen. Robert Wickens was in 2018 de teamgenoot van Hinchcliffe, maar is door een zware crash voorlopig uitgeschakeld. Mocht hij daarvan herstellen, hoeft Ericsson niet voor zijn plekje te vrezen. Het team zal dan een derde wagen inzetten.
In toekomstig teamgenoot James Hinchcliffe heeft Ericsson een routinier in de IndyCar naast zich rijden, die bovendien weet hoe het is om races te winnen. Robert Wickens was in 2018 de teamgenoot van Hinchcliffe, maar is door een zware crash voorlopig uitgeschakeld. Mocht hij daarvan herstellen, hoeft Ericsson niet voor zijn plekje te vrezen. Het team zal dan een derde wagen inzetten.