Ferrari en Marlboro verlengen sponsordeal
Sutton Images
Daan de Geus
4 september 2017
De sponsorovereenkomst tussen Ferrari en Philip Morris, het moederbedrijf van Marlboro, is voor meerdere jaren verlengd. Dat heeft Ferrari maandag bekendgemaakt.
Ferrari is al jaren het enige team dat nog rookt, nadat begin 2007 een verbod op tabakreclame van kracht werd in de Formule 1. Dit volgde naar aanleiding van toenemend strenge (Europese) regelgeving die een einde bracht aan decennia van sigarettensponsoring in de Formule 1.
een streepjescode als alternatief en heette het team officieel nog ‘Scuderia Ferrari Marlboro’, maar in de jaren daarna veranderde ook dat.
Wat niet veranderde is de samenwerking tussen het Philip Morris-concern en Ferrari. Nadat de deal in 2015 al eens werd verlengd, is dat ook nu dus weer gebeurd. Het zou daarbij wederom om een deal voor meerdere jaren gaan met het sigarettenmerk dat al sinds 1996 hoofdsponsor van de Scuderia is.
Het verlengen van de deal is geen grote verrassing: Maurizio Arrivabene, de huidige Ferrari-teambaas, was voorheen een van Marlboro’s grote marketingmannen. Ook zijn de Ferrari’s nog altijd voorzien van een rode halve driehoek die veel weg heeft van het Marlboro-logo. Deze is ook opgenomen in het logo van het team zelf.
Ferrari had de Marlboro-merknaam in 2007 tijdens een select aantal races nog op de bolides staan, maar daarna was het gedaan. Aanvankelijk koos Ferrari voor