Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
GPDA-hoofd Alexander Wurz zegt dat de coureurs verheugd zijn over het voornemen van de FIA. De rijders moeten wel open staan voor het feit dat hun gezichtsveld achter het stuur iets zal veranderen, vindt de Oostenrijker. “Nu we de ontwerpfase ingaan ben ik ook benieuwd hoe de teams het nieuwe systeem er snel en cool uit gaan laten zien”, aldus Wurz. Het onderzoek naar cockpitbescherming liep de afgelopen tijd op volle toeren, naar aanleiding van de ongevallen van onder meer Justin Wilson, Jules Bianchi en Felipe Massa. Daar bleek telkens het hoofd van de coureur de zwakke plek. De FIA deed ook proeven met kogelwerende plexiglas cockpitkappen, maar die bleken te versplinteren of juist als katapult voor brokstukken te werken. De BBC meldt dat de FIA kijkt of er in het halo-ontwerp voor 2017 ook plaats is voor kogelwerend materiaal. Volgens de Britse omroep is het echter onwaarschijnlijk dat dergelijke bescherming de eindversie van het systeem haalt.