Formule1


Eelco den Boer
22 september 2011
De FIA heeft bevestigd dat het lange rechte stuk na bocht vijf de zone is waar de verstelbare achtervleugel mag worden geactiveerd in de race, mits een coureur dicht genoeg achter zijn voorligger rijdt.
Het detectiepunt om vast te stellen of het gat inderdaad minder dan een seconde is, ligt in bocht vier. Dat is de knik tussen de eerste bochtensequentie en de rechterbocht voor het langste ‘rechte’ stuk van het circuit. Hier zit weliswaar nog een knik in, maar de achtervleugel kan open blijven staan tot de remzone voor bocht zeven.
In Italië wees de FIA nog twee DRS-zones aan, maar in Singapore blijft het bij één inhaalzone. De autosportbond achtte de andere rechte stukken niet geschikt voor het gebruik van de verstelbare achtervleugel in de race. In de vrije trainingen en de kwalificatie mag DRS wel vrij worden gebruikt, tenzij het regent.
Gerelateerd nieuws

Mindere prestatie Red Bull in Singapore kwam niet door nieuwe regels
20 september 2023 13:00 - 2023-GP-Singapore

Column Jeroen Bleekemolen: ‘Dit bewijst waarom Red Bull in 2024 niet kan relaxen’
18 september 2023 07:00 - 2023-GP-Singapore

GP Singapore: Sainz houdt hoofd koel in tropen, logenstraft Marko’s woorden
17 september 2023 15:58 - 2023-GP-Singapore
