De belanghebbenden in de Formule 1, waaronder de teams, kunnen de World Motor Sport Council van de FIA verzoeken om opnieuw te stemmen over het nieuwe motorreglement. Dit moeten ze dan uiterlijk 30 juni aangeven.
In december werden de plannen om vanaf 2013 met turbomotoren verder te gaan al goedgekeurd. Onder meer Ferrari en Cosworth hebben echter zorgen geuit over de ontwikkelingskosten van de nieuwe krachtbronnen. Ook Bernie Ecclestone is tegen de plannen, omdat hij vreest dat de turbomotoren een minder overweldigend geluid zullen maken en de Formule 1 daardoor minder aantrekkelijk wordt.
Behalve over de motoren heeft de WMSC zich vandaag ook uitgesproken over enkele andere reglementswijzingen. Zo wordt het minimumgewicht van de auto verhoogd tot 660 kilogram, komen er beperkingen op transmissies om kosten te besparen en wordt de maximale hoogte van de neus verlaagd om het gevaar bij aanrijdingen te verminderen.
Daarnaast worden de aerodynamische regels verfijnd. Dit moet er, samen met de nieuwe motoren, voor zorgen dat Formule 1 auto’s 35 procent zuiniger worden.