De toptijd van Di Resta in de eerste vrije training was enigszins vertekend, vanwege de opdrogende baan en gelevlagsituatie aan het eind van de sessie, maar de Schot was tevreden over zijn auto onder de verschillende omstandigheden. In de middagsessie zat een elektrisch probleem hem dwars, waardoor hij op de dertiende positie bleef steken.
“We waren vrij voorzichtig in de regen en gingen pas tegen het eind op slicks naar buiten”, zegt Di Resta. “Daarvoor ging het goed op de intermediates. Mijn beste ervaring met die banden dit seizoen. Op de natte baan zag het er dus niet slecht uit. Eenmaal opgedroogd was het zaak de juiste balans te vinden, maar helaas kon ik door de storing geen lange runs doen aan het eind van de sessie.”
Het was dus aan Sutil om de data te verzamelen. De Duitser legde 43 ronden af, het dubbele van zijn teamgenoot en deed dat in behoorlijk rap tempo. Hij sloot de dag af op de achtste plaats. Hij ontzag de auto niet, want af en toe rammelde hij behoorlijk hard over de kerbs en kwam hij dicht in de buurt van de muur.
“De auto was snel onder alle omstandigheden”, stelt Sutil. “De ochtendsessie gaf ons de kans een betere afstelling te vinden voor de intermediates. ’s Middags ging het er vooral om temperatuur in de voorbanden te krijgen. Met name op de mediums, de superzachte banden gaven veel meer grip. Onze lange runs leken vrij competitief, dus ik denk dat we weer op ons gebruikelijke niveau zitten.”