In het nieuwe, extra dikke nummer van Formule 1 komen onder meer Mark Webber en Nick Wirth uitgebreid onder het woord. Verder alles over de Grands Prix van Maleisië en China en een reportage over het fitnessregime van coureurs. Plus nieuws, achtergronden, historie en de mooiste foto’s!

‘Dit jaar win ík de titel’
Nadat de wereldtitel hem in Abu Dhabi door de vingers glipte, had Mark Webber veel om over na te denken. De gedoodverfde middenmoter die opeens titelfavoriet werd, laat zich niet uit het veld staan. In een openhartig interview met Formule 1 vertelt hij over zijn teleurstelling, paparazzi en de lessen van 2010.

Rubberroulette
Dat Sebastian Vettel de race won, is eigenlijk maar een bijkomstigheid. De Grand Prix van Maleisië gaat vooral om KERS, DRS en banden. Met als resultaat een interessante race met veel positiewisselingen. Inhalen – het kan dus wél.

Krachttournee
Formule 1-coureurs leveren elke racezondag een fysieke topprestatie die maar weinigen hen kunnen evenaren. En de Grands Prix zijn nog maar het halve werk; tijdens hun rondreis langs alle circuits houdt een strak dagelijks fitnessregime de conditie van de racende atleten op peil voor hun loodzware baan. Formule 1 zocht uit wat daarbij komt kijken.

De race van zijn leven
Iedereen is het erover eens dat Red Bull de snelste auto heeft. In China blijkt dat de snelste niet altijd wint. In een zinderende race is Lewis Hamilton de grote overwinnaar, maar Mark Webber dankzij een fantastische inhaalrace de grootste attractie.

‘We moeten maar zien hoe ver we komen’
Als technisch directeur van Marussia Virgin beleefde Nick Wirth in 2010 een moeizaam debuutjaar. En het huidige seizoen begon niet veel beter; de nieuwe auto wordt voorbijgereden door de Lotussen en zelfs HRT lijkt een gevaar. Misschien is het te vroeg om Wirths team af te schijven, maar dat hij onder druk staat, is zeker. Wij zochten de boomlange Brit op voor een goed gesprek.