Daan de Geus
13 maart 2014
Ondanks dat Lotus tijdens de wintertests het minste aantal ronden van alle teams reed en veel problemen kende, kan de formatie uit Enstone volgens Romain Grosjean later in het jaar races winnen.
“Op het moment staan we er niet goed voor en staan we niet hoog op de favorietenlijstjes, maar dat betekent niet dat we niet hard werken en geloven dat we later dit jaar alsnog races kunnen winnen”, vertelt Grosjean in Melbourne aan de verzamelde pers.
“Ondanks dat we er nog niet in zijn geslaagd onze auto probleemloos aan de praat te krijgen en te houden, heeft de E22 op papier namelijk het potentieel om races te winnen”, stelt de Lotus-coureur.
Hoewel Grosjean niet ontkent dat Lotus een ‘rampzalige winter’ achter de rug heeft en het team en motorleverancier Renault veel problemen kenden, heeft Lotus volgens de Fransman ’toch het één en ander geleerd van de testkilometers die tussen de reparatiewerkzaamheden door zijn afgelegd’.
“En alles wat we tijdens de tests hebben geleerd zal ons – zolang we er goed op inspelen – vooruit brengen, en ik weet daarnaast ook zeker dat Renault haar motor zal verbeteren”, zo houdt Grosjean vertrouwen.
Melbourne
Wat de race van komend weekend in Australië betreft, is het volgens Grosjean gewoon een kwestie van het beste ervan maken. Wel plaatst hij daarbij de kanttekening dat hij – in tegenstelling tot veel andere coureurs die in hetzelfde schuitje zitten – liever een snelle maar onbetrouwbare auto onder zich heeft dan een trage auto waarmee hij de eindstreep kan halen. “Ik rij liever twintig ronden op kop in een auto die direct daarna in stukken uiteenvalt, dan dat ik de finish haal in een auto waarin ik vier seconden per ronde moet prijsgeven.”
Wat de race van komend weekend in Australië betreft, is het volgens Grosjean gewoon een kwestie van het beste ervan maken. Wel plaatst hij daarbij de kanttekening dat hij – in tegenstelling tot veel andere coureurs die in hetzelfde schuitje zitten – liever een snelle maar onbetrouwbare auto onder zich heeft dan een trage auto waarmee hij de eindstreep kan halen. “Ik rij liever twintig ronden op kop in een auto die direct daarna in stukken uiteenvalt, dan dat ik de finish haal in een auto waarin ik vier seconden per ronde moet prijsgeven.”
Gerelateerd nieuws
Startnummer 11: Een toptalent met een naam als een operazanger: Elio de Angelis
15 augustus 2023 19:00 - Startnummers