Indianapolis: Achterdocht
Bij Spyker zijn ze een beetje boos. Althans ze zijn niet echt blij met de Nederlandse journalisten die na de, voor hun dramatisch verlopen race in Canada, te negatief waren. We zouden alles teveel uit z’n verband hebben gerukt.
‘Laatste waarschuwing voor Spyker-coureurs’ schreef FORMULE 1 RaceReport op haar website. ‘Spyker woedend op eigen rijders,’ kopte het AD. En de Telegraaf opende op de voorpagina met ‘Woede over blunders Spyker F1-team’. De koppen liegen er niet om, maar met een reden. Zoals al eerder geschreven had Spyker in Canada voor het eerst een reële kans op een punt. Maar doordat beide coureurs in de fout gingen, konden ze dat wel op hun buik schrijven. Dat moet hard zijn aangekomen. Want we weten allemaal hoe erg Spyker daarom staat te springen. Niet zo gek dus dat teambaas Colin Kolles en Chief Technical Officer Mike Gascoyne not amused waren. En dat is nog zacht uitgedrukt. Kolles liet notabene in het persbericht van het team optekenen, dat het team zich niet nog zo’n race kan veroorloven. Dat wij journalisten dat geïnterpreteerd hebben als zijnde een laatste waarschuwing was niet goed. Wij zoeken er veel teveel achter. Met als gevolg dat ze bij Spyker op de hoede zijn. En dus kon het gebeuren dat ik onze landgenoot Christijan Albers in het Engels moest interviewen. Een lachwekkende vertoning, maar zo kon de persdame tenminste begrijpen waar het over ging. Maar dan moet ze straks niet komen klagen dat ik het niet goed heb begrepen. Want dan heb ik mijn excuus al klaar: de taalbarrière. Want dat Engels is toch best moeilijk te begrijpen…
‘Laatste waarschuwing voor Spyker-coureurs’ schreef FORMULE 1 RaceReport op haar website. ‘Spyker woedend op eigen rijders,’ kopte het AD. En de Telegraaf opende op de voorpagina met ‘Woede over blunders Spyker F1-team’. De koppen liegen er niet om, maar met een reden. Zoals al eerder geschreven had Spyker in Canada voor het eerst een reële kans op een punt. Maar doordat beide coureurs in de fout gingen, konden ze dat wel op hun buik schrijven. Dat moet hard zijn aangekomen. Want we weten allemaal hoe erg Spyker daarom staat te springen. Niet zo gek dus dat teambaas Colin Kolles en Chief Technical Officer Mike Gascoyne not amused waren. En dat is nog zacht uitgedrukt. Kolles liet notabene in het persbericht van het team optekenen, dat het team zich niet nog zo’n race kan veroorloven. Dat wij journalisten dat geïnterpreteerd hebben als zijnde een laatste waarschuwing was niet goed. Wij zoeken er veel teveel achter. Met als gevolg dat ze bij Spyker op de hoede zijn. En dus kon het gebeuren dat ik onze landgenoot Christijan Albers in het Engels moest interviewen. Een lachwekkende vertoning, maar zo kon de persdame tenminste begrijpen waar het over ging. Maar dan moet ze straks niet komen klagen dat ik het niet goed heb begrepen. Want dan heb ik mijn excuus al klaar: de taalbarrière. Want dat Engels is toch best moeilijk te begrijpen…
Gerelateerd nieuws