Jan van der Burgt
30 maart 2014
Meer dan een vijftiende plaats zat er voor Marussia in de tropische hitte van Maleisië niet in. Voor Jules Bianchi was de race sowieso vrij snel over.
Jules Bianchi is één van de slachtoffers van de krappe eerste bochtensectie op het Sepang International Circuit. De Fransman wordt in het gedrang aangetikt door zijn landgenoot Vergne en loopt daarbij een lekke band op. Dat resulteert enkele bochten verder in een stuurloze Marussia-bolide, waardoor Bianchi pardoes in de achterkant van Maldonado schuift. Beide slachtoffers zoeken de pits op voor vernieuwing van het materiaal, maar tevergeefs.
“We ontdekten al snel dat er meer mis was met de wagen dan we hoopten”, legt Bianchi uit. “Met name de remmen leken niet te werken zoals zou moeten, dus konden we niet anders dan besluiten de race te staken. Ik denk dat het team meer verdiende dan dit, aangezien we duidelijk progressie hebben geboekt de afgelopen twee weken.”
Max Chilton
Max Chilton was eigenlijk de gehele race in gevecht met Marcus Ericcson, een duel dat hij op de streep met een tiende van een seconde verloor. “Het was een zware race”, aldus de Brit. “Mijn start was niet geweldig, maar ik wist tenminste de incidenten te vermijden. Het gevecht met Ericsson was spannend, maar helaas legden we het af. Dat is teleurstellend, maar we zullen sterk terugkomen. Misschien volgende week in Bahrein al.”
Max Chilton was eigenlijk de gehele race in gevecht met Marcus Ericcson, een duel dat hij op de streep met een tiende van een seconde verloor. “Het was een zware race”, aldus de Brit. “Mijn start was niet geweldig, maar ik wist tenminste de incidenten te vermijden. Het gevecht met Ericsson was spannend, maar helaas legden we het af. Dat is teleurstellend, maar we zullen sterk terugkomen. Misschien volgende week in Bahrein al.”
Gerelateerd nieuws
FIA geeft fout met kraan op de baan in GP Japan toe: ‘Hadden moeten wachten’
21 oktober 2022 18:23 - GPVerenigdeStaten2022
Frijns herinnert harde clash met Bianchi: ‘Jules liet de deur open, ik remde heel laat’
01 april 2020 09:26 - Nieuws