Formule1
Jeroen Meesters
28 april 2011
Bij McLaren rekent men erop dat bandenslijtage een grote invloed op de uitslag van komende race heeft. Vanwege zijn onvoorspelbaarheid ‘is vooral bocht 8 cruciaal’.
“Het is waarschijnlijk dat coureurs hard zullen gaan werken om hun bandenslijtage onder controle te houden, vooral bocht 8 is bepalend, op de hele kalender is dit een van de meest cruciale bochten als het om bandenslijtage gaat”, liet Hamilton weten. Button kon zich daar ook in vinden: “Ik verwacht dat bandenslijtage cruciaal is in Turkije, het zal effect hebben op de strategie van alle teams. De race is vroeg in het seizoen en de temperatuur is lager dan we in Turkije gewend zijn, dit maakt het moeilijk te bepalen wanneer de banden gewisseld moeten worden”. Beide coureurs zijn optimistisch over de spanning in de komende race. Hamilton ziet veel inhaalmogelijkheden tussen bocht 10 en 12. Hij verwacht dat de serie van mooie races voorgezet zal worden in Turkije. Terwijl Button vooral op het gebied van bandenmanagement veel spektakel verwacht: “Het wordt een interessante race”.
“Het is waarschijnlijk dat coureurs hard zullen gaan werken om hun bandenslijtage onder controle te houden, vooral bocht 8 is bepalend, op de hele kalender is dit een van de meest cruciale bochten als het om bandenslijtage gaat”, liet Hamilton weten. Button kon zich daar ook in vinden: “Ik verwacht dat bandenslijtage cruciaal is in Turkije, het zal effect hebben op de strategie van alle teams. De race is vroeg in het seizoen en de temperatuur is lager dan we in Turkije gewend zijn, dit maakt het moeilijk te bepalen wanneer de banden gewisseld moeten worden”. Beide coureurs zijn optimistisch over de spanning in de komende race. Hamilton ziet veel inhaalmogelijkheden tussen bocht 10 en 12. Hij verwacht dat de serie van mooie races voorgezet zal worden in Turkije. Terwijl Button vooral op het gebied van bandenmanagement veel spektakel verwacht: “Het wordt een interessante race”.