Betrouwbaarheid was ook bij Ferrari een sleutelwoord – het Italiaanse team had daar in 2017 immers de nodige problemen mee – maar Autosport bericht dat er in Maranello zelfs met het verbeteren daarvan zo’n tien pk extra is gevonden met de 2018-specificatie van haar V6. De 062 EVO, zoals deze motor heet, zou ook beter moeten presteren op lagere snelheid, een lichtere turbo en verbeterde MGU-H hebben.

Verstappen denkt dat de rechte stukken Red Bull ‘een beetje pijn’ gaan doen.
Renault, dat behalve het eigen fabrieksteam ook Red Bull en McLaren van motoren voorziet, heeft de betrouwbaarheid eveneens prioriteit gegeven. Qua performance heeft het daarbij op het niveau ‘Abu Dhabi 2017′ ingezet – het wilde de betrouwbaarheid vooral verbeteren zonder dat dit een negatief effect zou hebben op het vermogen. Red Bulls Max Verstappen vertelde eerder al dat de Renault-motor qua pk’s in elk geval niet heel veel anders of beter aanvoelt dan vorig jaar. De Nederlander heeft aangegeven te vrezen dat de rechte stukken in Melbourne Red Bull waarschijnlijk ‘een beetje pijn gaan doen’. De Renault-motor heeft ook nog geen aparte kwalificatiemode.