Het leek Virgin Racing voor de wind te gaan, ze hadden de auto eerder klaar dan gepland en nemen als eerste nieuwkomer deel aan de test in Jerez. Na twee dagen staat de teller echter nog maar op 16 rondjes. En nog erger – ook vanochtend zal er niet gereden worden.De auto af hebben, is één ding. Maar om een Formule 1-auto te laten rijden, zal je toch echt over voldoende reserveonderdelen moeten beschikken. En daar wringt de schoen voor de renstal van multimiljonair Richard Branson.

Gisterochtend verloor Timo Glock zijn voorvleugel, omdat reserveonderdelen niet voor handen waren werd de rest van de dag niet getest. Maar ook vrijdagochtend blijven de garagedeuren van Virgin potdicht.

De renstal is druk doende om het euvel aan de voorvleugel te verhelpen. Het wil geen risico’s nemen en laat zodoende nieuwe onderdelen laten invliegen om de voorvleugel te versterken om zo een herhaling te voorkomen

Autosport meldt dat die onderdelen naar verwachting pas rond de lunch arriverem, wat betekent dat Lucas di Grassi tot vrijdagmiddag moet wachten tot hij zijn eerste meters mag maken.

LV