Sauber-coureurs vinden Honda-deal ‘goede beslissing’
Racepictures
Tim Krijgsman
3 mei 2017
Sauber-coureurs Marcus Ericsson en Pascal Wehrlein menen dat het team er goed aan doet om volgend seizoen in zee te gaan met Honda als motorleverancier.
Sinds 2010 levert Ferrari motoren aan het team van Sauber, maar vanaf 2018 wordt Honda de vaste leverancier van de krachtbron. Volgens coureurs Marcus Ericsson en Pascal Wehrlein een goede beslissing.
“Ik denk dat het voor het team een goede stap is”, meent Ericsson tegen Autosport. “Natuurlijk gaat het nu niet zo goed met de problemen die ze hebben, maar op de lange termijn is het de juiste beslissing voor het team. Ik denk dat er wel potentie is.”
De Duitser Pascal Wehrlein sluit zich bij zijn Zweedse teamgenoot aan. “Ik hoop dat Honda z’n werk goed doet en Sauber volgend jaar de kans geeft om competitief te zijn”, voegt hij eraan toe.
Ferrari
Dit jaar rijdt de Zwitserse renstal met Ferrari-motoren uit 2016. De Sauber-bolides hadden moeite om op het snelle circuit van Sotsji bij te blijven en finishten ook als laatsten op 1 en 2 ronden achterstand van racewinnaar Valtteri Bottas en Sebastian Vettel van Ferrari. “Natuurlijk is het lastig”, beaamt Ericsson. “Maar we kunnen er nu weinig aan doen. Op sommige circuits zullen we het nog lastiger krijgen, maar op andere circuits is snelheid weer minder belangrijk. We moeten nu zorgen dat we de auto blijven ontwikkelen, zoals de bedoeling is. Mokken dat we een verouderde motor hebben, helpt ons daar niet bij. We proberen altijd het maximale uit de Ferrari-power unit te krijgen.”
Dit jaar rijdt de Zwitserse renstal met Ferrari-motoren uit 2016. De Sauber-bolides hadden moeite om op het snelle circuit van Sotsji bij te blijven en finishten ook als laatsten op 1 en 2 ronden achterstand van racewinnaar Valtteri Bottas en Sebastian Vettel van Ferrari. “Natuurlijk is het lastig”, beaamt Ericsson. “Maar we kunnen er nu weinig aan doen. Op sommige circuits zullen we het nog lastiger krijgen, maar op andere circuits is snelheid weer minder belangrijk. We moeten nu zorgen dat we de auto blijven ontwikkelen, zoals de bedoeling is. Mokken dat we een verouderde motor hebben, helpt ons daar niet bij. We proberen altijd het maximale uit de Ferrari-power unit te krijgen.”