Schrikmomentje voor Van der Garde
Eelco den Boer
9 mei 2014
Op het minst gunstige punt lieten de remmen van Giedo van der Garde het afweten, maar gelukkig kon hij de bandenstapels nog net ontwijken.
“Het was even slikken”, aldus Van der Garde, die aan het eind van het lange rechte stuk ontdekte dat zijn remmen niet meer in goede staat verkeerden. “Het positieve is dat ik de auto uit de muur heb kunnen houden. Maar het was geen fijn moment om een remprobleem te hebben.” “Het was sowieso geen goede sessie voor mij”, vervolgt Van der Garde. “Ik voelde me niet op mijn gemak en de auto kende nogal wat technische problemen. Ik had vooral veel last van overstuur, vooral omdat de remmen bij het terugschakelen niet optimaal functioneerden.” Ook bij Esteban Gutiérrez, die ‘s middags de auto weer overnam van Giedo van der Garde, ging het niet soepel. “Het kostte me tijd om te wennen aan de baancondities en de herziene auto. Ik ben niet gelukkig met de balans van de auto. Bovendien verloor ik veel tijd door problemen met de aandrijflijn. Ik ben er nog niet erg gerust op.” Adrian Sutil was meer te spreken over de afgeslankte Sauber.”We hebben zeker een stap vooruit gezet”, zegt hij. “In de ochtendsessie was het door kleine problemen lastig alles te evalueren, maar ik had wel een goed gevoel over het potentieel van de auto. En ‘s middags kwam dat tot uiting. We hebben nog veel werk te doen, maar we gaan in ieder geval de goede kant op.”
“Het was even slikken”, aldus Van der Garde, die aan het eind van het lange rechte stuk ontdekte dat zijn remmen niet meer in goede staat verkeerden. “Het positieve is dat ik de auto uit de muur heb kunnen houden. Maar het was geen fijn moment om een remprobleem te hebben.” “Het was sowieso geen goede sessie voor mij”, vervolgt Van der Garde. “Ik voelde me niet op mijn gemak en de auto kende nogal wat technische problemen. Ik had vooral veel last van overstuur, vooral omdat de remmen bij het terugschakelen niet optimaal functioneerden.” Ook bij Esteban Gutiérrez, die ‘s middags de auto weer overnam van Giedo van der Garde, ging het niet soepel. “Het kostte me tijd om te wennen aan de baancondities en de herziene auto. Ik ben niet gelukkig met de balans van de auto. Bovendien verloor ik veel tijd door problemen met de aandrijflijn. Ik ben er nog niet erg gerust op.” Adrian Sutil was meer te spreken over de afgeslankte Sauber.”We hebben zeker een stap vooruit gezet”, zegt hij. “In de ochtendsessie was het door kleine problemen lastig alles te evalueren, maar ik had wel een goed gevoel over het potentieel van de auto. En ‘s middags kwam dat tot uiting. We hebben nog veel werk te doen, maar we gaan in ieder geval de goede kant op.”