Stroef debuut voor Virgin Racing
Virgin Racing mag dan als eerste nieuwe team zijn auto klaar hebben, maar het testprogramma van het team verloopt allerminst gesmeerd. Na twee dagen testen staat de teller op zestien rondjes.
Vanmorgen ging Timo Glock in Jerez de baan op voor de tweede testdag van de nieuwe VR-01, maar de sessie kwam al snel ten einde. Glock verloor na elf rondjes zijn voorvleugel. Omdat er geen reserve-onderdelen zijn, zit de dag er voor het debuterende team alweer op. “De bevestiging van de voorvleugel brak af waardoor Timo de hele vleugel kwijtraakte”, zegt technisch directeur Nick Wirth. “We weten waaraan het ligt, maar helaas missen we een paar onderdelen om de vleugel te vervangen. Die onderdelen krijgen we pas vanavond, waardoor we vandaag niet meer kunnen rijden.” Gisteren miste Virgin ook al een groot deel van de dag. Toen kwam Glock niet verder dan vijf rondjes. Ook toen was de levering van onderdelen het euvel. “Sommige onderdelen van de auto kwamen pas laat op de avond voor de eerste testdag aan, waardoor het team de hele nacht heeft moeten doorwerken”, zegt Wirth. “Daardoor waren we nog niet klaar toen de baan ’s ochtends droog was. Daarna ging het regenen en we wilden met zo weinig reserve-onderdelen geen crash riskeren.” Virgin gaat vrijdag verder met testen. Volgens het programma zal Lucas di Grassi gaan rijden, maar gezien de opstartproblemen en de regen die voor morgen verwacht wordt, is de kans groot dat ook de meer ervaren Glock in actie komt. MB
Vanmorgen ging Timo Glock in Jerez de baan op voor de tweede testdag van de nieuwe VR-01, maar de sessie kwam al snel ten einde. Glock verloor na elf rondjes zijn voorvleugel. Omdat er geen reserve-onderdelen zijn, zit de dag er voor het debuterende team alweer op. “De bevestiging van de voorvleugel brak af waardoor Timo de hele vleugel kwijtraakte”, zegt technisch directeur Nick Wirth. “We weten waaraan het ligt, maar helaas missen we een paar onderdelen om de vleugel te vervangen. Die onderdelen krijgen we pas vanavond, waardoor we vandaag niet meer kunnen rijden.” Gisteren miste Virgin ook al een groot deel van de dag. Toen kwam Glock niet verder dan vijf rondjes. Ook toen was de levering van onderdelen het euvel. “Sommige onderdelen van de auto kwamen pas laat op de avond voor de eerste testdag aan, waardoor het team de hele nacht heeft moeten doorwerken”, zegt Wirth. “Daardoor waren we nog niet klaar toen de baan ’s ochtends droog was. Daarna ging het regenen en we wilden met zo weinig reserve-onderdelen geen crash riskeren.” Virgin gaat vrijdag verder met testen. Volgens het programma zal Lucas di Grassi gaan rijden, maar gezien de opstartproblemen en de regen die voor morgen verwacht wordt, is de kans groot dat ook de meer ervaren Glock in actie komt. MB
Gerelateerd nieuws