Sutil is een groot talent
De presentatie is net achter de rug en ik moet eerlijk bekennen dat ik onder de indruk was van wat ik daar zag. Die nieuwe auto is echt geweldig mooi. Echt fantastisch dat oranje. Maar dat ‘ie er mooi uitziet wil niet zeggen dat ‘ie ook snel is. Ik hoop dat de Spyker F8-VII – zoals hij voluit heet – betrouwbaar is. Dat is een van de belangrijkste aspecten.Vorig jaar konden we pas halverwege het seizoen de strijd aangaan met de middenmoters, dit jaar willen we die aansluiting sneller te pakken hebben. We willen onze plek veroveren in het middenveld en punten scoren. Kortom: we willen zo competitief mogelijk zijn, al mogen we de realiteit niet uit het oog verliezen.
Misschien dat jullie dit bekend in de oren klinkt. Dat klopt. Vorig jaar werd dezelfde doelstelling gesteld, alleen was die toen duidelijk te hoog gegrepen. Heel frustrerend. We willen nu dan ook het onderste uit de kan halen. Maar dat zal waarschijnlijk pas echt gebeuren als we met de doorontwikkelde auto gaan rijden die vanaf de Grand Prix van Turkije wordt ingezet. Daar heb ik hoge verwachtingen van.
Nu is het gewoon zaak om zo snel mogelijk te gaan testen en kilometers te maken, want ik heb veel te lang stil gezeten. Vorig jaar was dat ook het geval, waardoor we achter de feiten aanliepen. Dit jaar kon het gewoon niet anders, omdat de deal met Ferrari pas redelijk laat rond kwam. De hele auto moest daar op aangepast worden. En dat kost tijd. Of we nu genoeg tijd hebben om in Melbourne met een betrouwbare auto aan de start te komen, moeten we maar afwachten. Maar ik heb daar eigenlijk alle vertrouwen in. Ik kan trouwens niet wachten om weer te gaan racen. Dit jaar zullen jullie in onze pitbox nog een Nederlands gezicht zien: Giedo van der Garde. Voor hem een goede kans om ervaring op te doen in de Formule 1. En ik denk dat zijn aanwezigheid ook goed is voor het team. Daarnaast hebben we nog drie testcoureurs aangetrokken. Best veel inderdaad, maar ik maak me geen zorgen over mijn kilometers op de vrijdag. Ik neem aan dat het team rekening houdt met het feit dat de vaste coureurs gewoon hun programma kunnen afwerken. Sutil en ik moeten daar niet de dupe van worden. Over hem is trouwens de laatste weken alweer volop gespeculeerd. Net als in het verleden met Patrick Friesacher, Robert Doornbos en Tiago Monteiro overigens. Ach, laat ze maar praten en schrijven. Als coureur moet je gewoon altijd op de limiet rijden zonder na te denken wat je teamgenoot doet. Natuurlijk is het enorm belangrijk om je teamgenoot te verslaan. Daar kijken ze toch als eerste naar. Ik denk dan ook dat het team er verstandig aan heeft gedaan voor Adrian te kiezen, want hij komt op mij over als een groot talent. En het maakt meer indruk wanneer je een hoog aangeschreven coureur verslaat dan iemand met minder goede kwaliteiten. Toch?
Nu is het gewoon zaak om zo snel mogelijk te gaan testen en kilometers te maken, want ik heb veel te lang stil gezeten. Vorig jaar was dat ook het geval, waardoor we achter de feiten aanliepen. Dit jaar kon het gewoon niet anders, omdat de deal met Ferrari pas redelijk laat rond kwam. De hele auto moest daar op aangepast worden. En dat kost tijd. Of we nu genoeg tijd hebben om in Melbourne met een betrouwbare auto aan de start te komen, moeten we maar afwachten. Maar ik heb daar eigenlijk alle vertrouwen in. Ik kan trouwens niet wachten om weer te gaan racen. Dit jaar zullen jullie in onze pitbox nog een Nederlands gezicht zien: Giedo van der Garde. Voor hem een goede kans om ervaring op te doen in de Formule 1. En ik denk dat zijn aanwezigheid ook goed is voor het team. Daarnaast hebben we nog drie testcoureurs aangetrokken. Best veel inderdaad, maar ik maak me geen zorgen over mijn kilometers op de vrijdag. Ik neem aan dat het team rekening houdt met het feit dat de vaste coureurs gewoon hun programma kunnen afwerken. Sutil en ik moeten daar niet de dupe van worden. Over hem is trouwens de laatste weken alweer volop gespeculeerd. Net als in het verleden met Patrick Friesacher, Robert Doornbos en Tiago Monteiro overigens. Ach, laat ze maar praten en schrijven. Als coureur moet je gewoon altijd op de limiet rijden zonder na te denken wat je teamgenoot doet. Natuurlijk is het enorm belangrijk om je teamgenoot te verslaan. Daar kijken ze toch als eerste naar. Ik denk dan ook dat het team er verstandig aan heeft gedaan voor Adrian te kiezen, want hij komt op mij over als een groot talent. En het maakt meer indruk wanneer je een hoog aangeschreven coureur verslaat dan iemand met minder goede kwaliteiten. Toch?
Gerelateerd nieuws