Gezien Alonso een huidige auto tot zijn beschikking krijgt, zal de test in de boeken staan als een filmdag. Elk team mag er daar per jaar twee van gebruiken en Renault had dat dit jaar nog niet gedaan. Op een filmdag mag maximaal honderd kilometer gereden worden, op speciale demonstratiebanden.
“Het wordt een geweldig gevoel om na twee jaar weer Formule 1 te rijden”, zegt Alonso, die de afgelopen weken al veel op de Renault-fabriek in Enstone is geweest en in de simulator heeft gezeten. “Ik ben er klaar voor, maar weet zeker dat ik veel zal leren en ontdekken tijdens die testrondjes.”
Het is overigens niet helemaal twee jaar geleden dat Alonso voor het laatst een Formule 1-auto bestuurde: begin 2019 testte hij nog twee dagen voor McLaren.
Renault kijkt verder nog altijd naar mogelijkheden om Alonso meer testtijd te geven in 2020. Zo overweegt het onder meer hem nog met een 2018-auto te laten testen, waarvoor minder testrestricties gelden. Daarnaast wil het hem indien mogelijk inzetten tijdens de young driver test na het seizoen.
Lees ook: Renault bekijkt opties om Alonso te laten testen: ‘We zullen hem al aan het werk zien’
It’s true. Today. In Barcelona. At the wheel of the R.S.20.
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) October 13, 2020
Full interview dropping in one hour.#RSspirit pic.twitter.com/qGp1rOkOyt
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."