De toon in de tweede vrije training wordt wederom gezet door Ferrari, met Fernando Alonso ditmaal voorop. Felipe Massa heeft last van overstuur, waardoor Mark Webber de Ferrari’s kan splitsen. Daarachter sluiten Sebastian Vettel en de Mercedessen aan.
Na de overstap op de medium banden neemt Webber de leiding over. Vettel en Alonso zijn sneller in de eerste sector, maar stranden op een tiende van een seconde. Massa worstelt nog altijd met zijn F138 en moet bijna vier tienden prijsgeven. De Braziliaan klaagt over hoge bandenslijtage aan de achterzijde. Hij krijgt bijval van onder meer Romain Grosjean die soortgelijke problemen kent.
Net als Lotus verkeert ook Sauber nog in de problemenzone. Esteban Gutiérrez verslikt zich bij het inhalen van Charles Pic en rijdt zijn band lek op de voorvleugel van de Caterham, terwijl de Fransman toch echt voldoende ruimte laat. Waar Lotus gedurende de dag opklimt en Kimi Räikkönen zelfs de snelste tijd rijdt, blijven de Saubers onderaan de middenmoot steken. Grosjean besluit de sessie op de zevende plaats.
In de middagsessie komt Giedo van der Garde voor het eerst op de baan, nadat Heikki Kovalainen ’s ochtends heeft kunnen constateren dat het inderdaad niet meevalt om de Caterham CT-03 te besturen. Van der Garde meldt over de boordradio een gebrek aan tractie.
Terwijl de Caterhams in de ochtendtraining nog sneller waren dan de Marussia’s, moeten ze na de eerste run op de harde banden in VT2 de roodzwarte auto’s weer voor zich dulden. Terwijl Van der Garde zich ook op de zachtere banden stukbijt op de tijden van de Marussia’s, schiet Pic er wel voorbij. Max Chilton is nipt sneller dan Jules Bianchi, mogelijk het gevolg van het feit dat de Fransman ’s ochtends zijn auto moest afstaan aan reservecoureur Rodolfo Gonzalez.
Bekijk hier de volledige uitslag