Waarheen met Juan Pablo?
De Formule is één groot geruchtencircus. Het laatste verhaal dat de ronde doet is dat Juan Pablo Montoya in 2007 terugkeert naar Williams. Ook volgens de bronnen van FORMULE 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper behoort de opvallende transfer tot de mogelijkheden.
Zo’n scenario lijkt erg onwaarschijnlijk, maar het is in het verleden wel vaker gebeurd. Zo keerde Nigel Mansell in 1991 terug naar Williams na de twee seizoenen voor Ferrari te hebben gereden. Montoya is door het team nog niet officieel te kennen gegeven dat hij zijn heil ergens anders moet zoeken, omdat hij naar verluidt het enige goede alternatief voor Lewis Hamilton is. Toch zijn Montoya en zijn manager Julian Jakobi al bij verschillende teams her en der in de paddock gesignaleerd. Veel coureurs kloppen aan de deur bij Red Bull, maar de laatste weken wordt het alsmaar waarschijnlijker dat David Coulthard blijft. En het ziet er niet zomaar naar uit dat de Colombiaan in dat geval zijn teamgenoot wordt. Als Christian Klien zoals verwacht de deur wordt gewezen, zijn Vitantonio Liuzzi, Heikki Kovalainen en Felipe Massa (als Ferrari hem niet nodig heeft) de belangrijkste kandidaten voor de tweede cockpit. Williams heeft opties op Mark Webber en Nico Rosberg. Het enige probleem in het contract van Webber is dat hij veel meer gaat verdienen als deze optie door het team wordt gelicht. En Williams staat niet te springen om de Australiër veel meer te gaan betalen. Frank Williams moet op de kleintjes letten nu de samenwerking met BMW is stopgezet. En Webbers contract is juist al voor die tijd afgesloten. Montoya is natuurlijk ook niet de goedkoopste coureur, maar er zijn indicaties dat hij genoegen zou nemen met een minder hoog salaris. Bovendien is het niet uitgesloten dat Bernie Ecclestone de helpende hand toesteekt. Montoya debuteerde in 2001 in de Formule 1 bij Williams. Na een akkefietje in de Franse Grand Prix van 2003 was hij zo boos dat hij niet veel later besloot te vertrekken. Nog voor het begin van 2004 tekende hij een contract bij McLaren. Frank Williams en Patrick Head konden dat niet echt waarderen, maar de samenwerking in 2004 was zo slecht nog niet. Team en coureur konden redelijk goed samenwerken. Williams CEO Chris Chapple zegt dat het team geen haast heeft met beslissingen over de rijders. ,,We zijn erg blij met de coureurs die we nu hebben. In het constructeurklassement staan we misschien wat laag, maar dat
komt niet door onze coureurs.” Williams staat momenteel zevende met tien punten.
Zo’n scenario lijkt erg onwaarschijnlijk, maar het is in het verleden wel vaker gebeurd. Zo keerde Nigel Mansell in 1991 terug naar Williams na de twee seizoenen voor Ferrari te hebben gereden. Montoya is door het team nog niet officieel te kennen gegeven dat hij zijn heil ergens anders moet zoeken, omdat hij naar verluidt het enige goede alternatief voor Lewis Hamilton is. Toch zijn Montoya en zijn manager Julian Jakobi al bij verschillende teams her en der in de paddock gesignaleerd. Veel coureurs kloppen aan de deur bij Red Bull, maar de laatste weken wordt het alsmaar waarschijnlijker dat David Coulthard blijft. En het ziet er niet zomaar naar uit dat de Colombiaan in dat geval zijn teamgenoot wordt. Als Christian Klien zoals verwacht de deur wordt gewezen, zijn Vitantonio Liuzzi, Heikki Kovalainen en Felipe Massa (als Ferrari hem niet nodig heeft) de belangrijkste kandidaten voor de tweede cockpit. Williams heeft opties op Mark Webber en Nico Rosberg. Het enige probleem in het contract van Webber is dat hij veel meer gaat verdienen als deze optie door het team wordt gelicht. En Williams staat niet te springen om de Australiër veel meer te gaan betalen. Frank Williams moet op de kleintjes letten nu de samenwerking met BMW is stopgezet. En Webbers contract is juist al voor die tijd afgesloten. Montoya is natuurlijk ook niet de goedkoopste coureur, maar er zijn indicaties dat hij genoegen zou nemen met een minder hoog salaris. Bovendien is het niet uitgesloten dat Bernie Ecclestone de helpende hand toesteekt. Montoya debuteerde in 2001 in de Formule 1 bij Williams. Na een akkefietje in de Franse Grand Prix van 2003 was hij zo boos dat hij niet veel later besloot te vertrekken. Nog voor het begin van 2004 tekende hij een contract bij McLaren. Frank Williams en Patrick Head konden dat niet echt waarderen, maar de samenwerking in 2004 was zo slecht nog niet. Team en coureur konden redelijk goed samenwerken. Williams CEO Chris Chapple zegt dat het team geen haast heeft met beslissingen over de rijders. ,,We zijn erg blij met de coureurs die we nu hebben. In het constructeurklassement staan we misschien wat laag, maar dat
komt niet door onze coureurs.” Williams staat momenteel zevende met tien punten.
Gerelateerd nieuws